לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבי מלובביץ' מתכנן הפתעה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 05/11/1992 (יום חמישי)
הרב מנחם מנדל שניאורסון מברוקלין, הידוע בכינויו הרבי מלובביץ', "הוכתר" על-ידי חסידיו כמלך המשיח, ונתן לכך את הסכמתו בדיעבד.

חסידי חב"ד בירושלים, שחזרו מחצר לובביץ' בברוקלין, שם עשו את החגים בצילו של הרבי, סיפרו כי לראשונה מזה שמונה חודשים, מאז לקה באירוע מוחי ובשיתוק חלקי, החל הרבי להופיע בפני הקהל למשך שעות שלמות. הנס אירע בשמחת תורה, כאשר להפתעת הקהל הופיע האדמו"ר ועודד את האלפים בתנועות ראש וידיים.

בהקפה השביעית, כשהחסידים שרו "יחי אדוננו, מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד", עודד הרבי את החסידים תוך הנפת יד נמרצת. החסידים ראו בכך סימן שהרבי מסכים ל "הכתרתו". עד מהרה הפך השיר ללהיט ולהמנון החדש של חסידי לובביץ', ובמשך שעות רצופות, עד שעות הבוקר המוקדמות, רקדו האלפים תוך שהם שרים אותו.

לאור כל זה עלתה יוקרתו של הרבי בעיני מאמיניו. זאת לאחר שבעקבות מחלתו נעלמו רבים מחסידי חב"ד שנהגו לפקוד את החצר מכל קצווי העולם. הם נמנעו לבוא, והמרכז העולמי של חב"ד הנמיך פרופיל וצמצם פעולותיו.

מחלת הרבי מנעה ממנו להביע דעתו בעניינים מדיניים ובמיוחד בנושאים העומדים על סדר היום, ופתאום, אומרים החסידים, קרה נס והכל התעורר מחדש. מקורבי הרבי מבטיחים כי לא רחוק היום והרבי יביע דעתו גם בעניינים מדיניים. הם מסרו כי צפויה הפתעה מצד הרבי, אך לא פירטו מהי.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות