לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"נטורי קרתא" הזמינו המגורשים למאה-שערים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 05/01/1993 (יום שלישי)
גם החרדים הקיצוניים בירושלים הגיבו על גירוש אנשי החמאס [ * ] ודנו בהגשת עזרה למגורשים, אמנם באיחוד של שבועות מספר - אבל ברעיון "מקורי" שלא ניתן להגשימו מיד.

מועצת השבעה, המוסד העליון של נטורי קרתא בירושלים, קיימה ישיבה מיוחדת שלא מן המניין, ודנה באמצעים שיש לנקוט כדי להקל על סבלם של אחיהם הערבים הפלסטינים שגורשו מן הארץ. לאחר דיון מקיף הוחלט לזמן את 415 המגורשים לשטח האקס-טריטוריאלי של מאה שערים.

לפי דברי החרדים, שכונת מאה שערים הינה שטח בו החוק הציוני אינו שולט. לכן, ניתן להכניס את המגורשים בבתי "הכנסת אורחים" של האוטונומיה הפלסטינית היהודית (מאה שערים) באופן ארעי, עד שמדינה הפלסטינית תתגשם ותתרחב על ארץ ישראל כולה. "כי יהודים הם רחמנים בני רחמנים, וכואב להם סבל אחיהם הפלסטינים הערבים. ולהכין להם אשל (אכילה שתיה ולינה) ולספק להם כל צרכי פולחן הדת המוסלמית כדת וכדין".

שר החוץ של נטורי קרתא, הרב משה הירש, בדיווח לעיתוני חו"ל, כולל את הרעיון הנועז הזה, והודה כי אמנם קיימים קשיים לפרוץ את חומת המחסום שהציונים הקימו, אבל כמו שהצליחו בעבר להתגבר על מכשולים שהקימו הציונים, ובעזרת השם, הוא מקווה שיצליח במשימה זו. הרב הירש מוסיף ואומר כי אם המצב לא ישתפר, והמגורשים יסבלו גם להבא, ישגר הזמנה למגורשים, ובאם תשובתם תהיה חיובית הם יעשו כל ההכנות כדי לקבלם תחת חסותם במאה שערים ולהכין להם מקלט בטוח.

הערות: * מדובר בגירוש 415 אנשי חמאס ללבנון שבוצעה ב 17/12/1992 ע"י ממשלת רבין לאחר חטיפת ורצח שוטר משמר הגבול נסים טולדנו.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Bakka, לבנון (Marj al-Zohour - מרג’ א-זוהור - המקום אליו גורשו אנשי החמס (משוער)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות