לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המפד"ל בעירית הבירה מאיימת בפיצוץ הקואליציה

סכסוך חריף נתגלע בין השותפים באוקליציה על רקע מינוי מנהל חדש למחלקת החינוך


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 18) - 02/08/1963 (יום ששי)
הקואליציה בעיריית ירושלים עומדת לפני פיצוץ ע"י הדתיים הלאומיים, אם ראש העיר יכנע ללחץ מפא"י למנות איש מפלגה לכהונת מנהל מחלקת החנוך בעירית ירושלים, במקום מר מ. אטיאס, העומד לפרוש לפנסיה - על כך נודע לסופרנו ממקורות מוסמכים.

המפלגה הדתית לאומית בעירית ירושלים וכן גורמים אחרים בעיריה, רואים בסגן מנהל מחלקת החינוך מר חיים קוברסקי, המכהן גם כמ"מ של מר אטיאס בידי העדרו, את היורש הטבעי במשרה המתפנה זו.

מר ח. קוברסקי מכהן כסגן מנהל המחלקה מימיה הראשונים של קיום המחלקה, מאז קום המדינה. ורכש לו נסיון רב במחלקת החינוך והוא גם מקובל על חוגים רבים בעיר. אולם מפא"י שאינה רואה "בעין יפה" מינוי אדם שאינו נמנה על אנ"ש למשרה רמה זו, תובעת מראש העיר ואף מפעילה לחץ על הנהלת העיריה למנות למשרה זו אחד מאנשיה בירושלים.

מר אטיאס עמד לצאת לפנסיה עוד לפני כ- 6 חודשים אולם בגלל אי האפשרות ליישב את הסכסוך הפנימי בין מפא"י ושותפיה הדתיים, נתקבש מר אטיאס ע"י ראש העיר להמשיך בתפקידו עד אפשרות של מציאת מוצא.

לאחרונה נודע שלחץ מפא"י החריף וראש העיריה שבתחילה נמנע להכנע ללחץ זה ותמך במינויו של מר קוברסקי, עומד לסגת מעמדתו ולהכנע ללחץ המופעל עליו.

נוכח נסיגתו זו של ראש העיריה איימו חברי המפד"ל בהנהלת העיריה בפיצוץ הקואליציה העירונית אם המשרה לא תימסר מר ח. קוברסקי.
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 34, ירושלים (מחלקת החינוך עיריית ירושלים) | כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב חזנוביץ 1, ירושלים (סניף המפד"ל בירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות