לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משלחת של נטורי קרתא נפגשה עם המופתי החדש של ירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 30/03/1993 (יום שלישי)
משלחת של נטורי קרתא בראשות "שר החוץ" הרב משה הירש קיימה אתמול פגישת היכרות עם המופתי החדש של ירושלים שייח' סולימאן אל-ג'ברי.

הפגישה נערכה בכניסה לשטח מסגד אל-אקצה על הר הבית, בבניין המאכלס את משרדי הוואקף ומשרד המופתי, מקום שמותר ליהודי לפי ההלכה לעמוד בו. הרב הירש דיבר על האחווה והיחסים הטובים ששררו בין היהודים והערבים טרם "הפלישה" הציונית, כלשונו, לתוך המזרח התיכון.

הוא הזכיר נשכחות ממה ששמע מהמופתי המנוח, שאמר לו כי ד"ר זרח ורהפטיג, כאשר כיהן כשר הדתות, אמר למופתי שאסור ליהודים לעלות להר הבית מבחינה הלכתית ויהודים אדוקים נזהרים ואינם עולים להר. הרב הירש התייחס לדברים שפורסמו בשמו של סגן המופתי, השייח' מוחמד ג'אמל, שאמר בתפילת יום שישי שעבר במסגד אל-אקצה לרגל סיום צום הרמאדאן, כי "הכוח היהודי הוא זמני". הרב הירש אמר כי הכוונה היתה לציונות ולא ליהדות.

בפגישה שנמשכה יותר משעה וחצי באווירה חגיגית, שלף מכיסו יו"ר המועצה המוסלמית העליונה, חסאן תחבוב, קטע מעיתון עברי שכותרתו: הרב עובדיה יוסף מטיף להרוג את כל הערבים. תחבוב שאל האם ביטויים קשים אלה מפי כהן דת ומנהיג מפלגה חרדית שותפה לקואליציה אינם אומרים דרשני. על כך ענה הירש: אם כוונת הרב יוסף היתה לנקום בערבים הרי הוא הצליח במשימתו, ואם רצה למנוע שפיכת דמים מחפים מפשע הרי התוצאה תהיה הפוכה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מסגד אל אקצא, ירושלים (המופתי של ירושלים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות