לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דגל התורה: נתמוך בנתניהו אם יעמיד הדת במקום מרכזי


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 05/04/1993 (יום שני)
דגל התורה, בראשות הרב אליעזר שך, אינה פוסלת את ביבי נתניהו מלכהן כראש הממשלה ומבטיחה את תמיכתה בו - בתנאי שיעמיד את ענייני הדת בראש סולם העדיפויות שלו.

הרב עובדיה יוסף, מנהיג ש"ס, לעומת זאת, הצהיר כזכור כי נתניהו אינו ראוי לכהן כראש ממשלה בגלל מוסריותו המפוקפקת והוסיף, כי כל יהודי חרדי או דתי שהצביע עבורו, "הקדוש ברוך הוא עתיד להיפרע ממנו" בעקבות זאת.

ח"כ אברהם רביץ מדגל התורה פירסם בבטאון מפלגתו מכתב גלוי לנתניהו, בו הוא מברך אותו על בחירתו כיו"ר הליכוד: "איננו שותפים לעמדתם של פוליטיקאים דתיים שונים המבקשים לפסול אותך על הסף משיקולים לא ענייניים, ואולי אף לא טהורים, ולהציגך כאישיות שלילית יותר מהשמאל".

ח"כ רביץ מדגיש כי "גם אם יש חילוקי דעות בתוך הציבור החרדי בנושאים שונים, בעניין קודשי ישראל דעת כולנו שווה. כולנו גם מסכימים, כי מבחינת סדר העדיפויות אנו רואים בעדיפות ראשונה במעלה את ענייני הדת, שהם סוד קיומנו. כל השאר, כמו לאומיות, מדיניות, ביטחון, כלכלה וחברה, מתגמדים לעומתה".

מכתבו של רביץ עורר זעם בחוגים חרדיים ודתיים, ובמיוחד בחוגי אגודת ישראל.

דפים בנושא:




© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב עזה 35, ירושלים (ביתו של בנימין נתניהו - שכונת רחביה) | רחוב בית וגן 103, ירושלים (ביתו של אברהם רביץ) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות