לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא דורשים: לפעול לעצירת עליית יהודי תימן והצלתם מ "הציונים"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 20/04/1993 (יום שלישי)
חרדים בירושלים יצאו בקריאה "לעולם הנאור" לעשות הכל כדי לעצור את עליית יהודי תימן לישראל. במודעות ענק שפרסמו נטורי קרתא בירושלים ובעיתונות בחו"ל, הם מבקשים "להציל את שארית קהילות תימן מידי הציונים, שמטרתם להעלותם למדינתם כדי לחסל כליל קהילה חרדית עתיקת יומין זאת".

נטורי קרתא מאשימים בתהליך זה גם את אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס, תוך ציטוט החלטת הכנסת מ-6 בנובמבר 89' - הצעת ההחלטה של סיעות ש"ס, התחיה, צומת, מולדת, דגל התורה ואגודת ישראל בנושא העלאת יהודי תימן - בה נאמר: "הכנסת קוראת לממשלת ישראל לעשות הכל כדי לזרז את הוצאת שארית היהודים מתימן ולהעלותם לציון, כדי שיתאחדו עם משפחותיהם, בני שיבטם ובני עמם". הצעת סיכום זו התקבלה בכנסת.

הנטורים מוקיעים את הרב רצון הרוסי, חבר בוועד לטיפול בשארית הפליטה בתימן, ואת הרב שלמה מחפוד מבני ברק, שנוסעים ללונדון, פוגשים שם יהודים מתימן המובאים לשם, ומשכנעים אותם להגיע "למדינת הציונים".

הנטורים מגלים, כי זה שנה וחצי מביאים "הציונים" יהודים מתימן ללונדון במסווה של טיול לחודש. לאחר "שטיפת מוח" של חודש, הם מובאים בחשאי לישראל, למרכז הקליטה "אושיות" ברחובות. במרכז זה, לדברי הנטורים, מתערבבים יהודי תימן עם עולים מרוסיה, וסופגים מהם "השפעות שליליות", המרחיקות אותם מהיהדות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | רחוב שלום דהרי 4, רחובות (מרכז קליטה אושיות) | לונדון, בריטניה | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות