לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים בירושלים הניפו דגלי אש"ף


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 27/04/1993 (יום שלישי)
ירושלים החרדית לא חגגה את יום העצמאות ה-45 להקמת המדינה בהניפה דגלי לאום, אלא בהנפת דגלים שחורים ודגלי אש"ף. הלימודים במוסדות החינוך התורני התקיימו כרגיל. היהדות החרדית בירושלים החרימה את חגיגות ואירועי היום.

בכל השכונות החרדיות בירושלים לא נראה דגל לאום מונף על בתי התושבים. גם על מוסדות החינוך של הנוער הדתי העובד והלומד, ישיבת פורת יוסף, מוסדות ציבור ובנקים לא הונפו דגלי הלאום.

פרחחי נטורי קרתא עסקו אתמול במשחק "חטוף את הדגלים" מעל המכוניות שעברו בשכונה. את הדגלים סחבו הילדים מעל המכוניות ואכסנו אותם למשמרת כדי להעלותם באש במדורת ל"ג בעומר.

עם תום יום הזכרון הונפו שני דגלי ענק שחורים מעל בניין "תורה ויראה", מעוזם של נטורי קרתא במאה שערים. דגלוני אש"ף קישטו את גזוזטראות הנטורים. הנטורים הכריזו על צום ואבל וביום העצמאות חגרו שקים, שמו אפר על ראשיהם וערכו תפילות מיוחדות ל "מיגורה של המדינה הציונית הכופרת".

הרב משה הירש, "שר החוץ של הנטורים", שניצח על המלאכה לפני צאתו לוושינגטון כיו"ר היועצים היהודים הפלסטיניים ליד המשלחת הפלסטינית לשיחות השלום, אמר בתידרוך לעיתוני חו"ל: "הבנקרוט של מדינת ישראל לאחר 45 שנות קיומה ניכר באי יכולתה לדכא את המרד הערבי". לדעתו, "כוחה הוא אך ורק בהנפת השמאטס (הסמרטוטים) בכחול לבן על מוט 50 אמה".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (שכונות חרדיות) | רחוב בעל התניא 11, מאה שערים, ירושלים (ישיבת תורה ויראה) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות