לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מרזל: כל מקום שצה"ל יפנה במסגרת הסכם שלום - ייתפס מיד ע"י "משטרת יהודה"

מנהיג "כך", המגייס כספים בארה"ב, בראיון ל "ישראל שלנו": יותר מ-1,000 בוגרי יחידות צבאיות כבר מתאמנים בשטחים כדי להילחם בשלטון האוטונומיה הפלסטיני


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 19/07/1993 (יום שני)
מיון מהיר:
"כך" - כהנא חי
חב"ד
אוטונומיה
חדשות
דבר - חדשות
1993
ברוך מרזל, מנהיג תנועת "כך", הכריז שכל מקום בשטחים ממנו ייסוג צה"ל במסגרת הסכם שלום, ייתפס על-ידי "משטרת יהודה", שתילחם כדי להחזיק בו. לדבריו, לצורך מטרה זו מתאמנים יותר מ-1,000 בוגרי יחידות צבאיות - "וזו רק ההתחלה".

מרזל הגיע באחרונה לארה"ב מחברון, בראש משלחת שמטרתה הסברה וגיוס כספים ל "משטרת יהודה", שהוקמה לפני חודשיים. בראיון לשבועון "ישראל שלנו" בניו-יורק אמר מרזל כי כרגע מתאמנים יותר מ-1,000 מתנדבים בנשק חם, המכינים עצמם למקרה שמישהו ינסה להזיז אותם מהאדמה שעליה הם יושבים. מרזל ציין כי מצא אוזן קשבת בארה"ב, במיוחד בבתי-כנסת של חב"ד. לדבריו, בלוס אנג'לס בלבד נתרמו כספים בשמונה בתי-כנסת של חסידי לובאוויץ' ובחוגי-בית פרטיים. הצלחה דומה היתה גם בניו-יורק, ניו-ג'רסי, פילדלפיה, וושינגטון ויוסטון. מרזל אמר כי "יש לנו גב חזק מאוד. יש כאן גיבוי ציבורי גדול וסכומי כסף עצומים שאפשר לגייס".

לשאלה בדבר דרכי השגת הנשק ומימון רכישתו, אמר מרזל: "היום אין בעיה להשיג כלי-נשק בעולם החופשי, קונים במוסקווה בסופרמרקטים. אפילו טנקים אני יכול לקנות. כרגע, עם זאת, אנו משתמשים בנשק שיש לנו באופן חוקי בישראל. אך אם ישראל תיסוג מהשטח לא נקבל את שלטון אש"ף וניצור לעצמנו שלטון, שיקנה נשק בכסף המגוייס עתה".

מרזל התוודה בראיון שנשפט 19 פעמים, ישב הרבה במעצר ובכלא ועשה עבודות שירות כבר שלוש פעמים. "אני לא בן-אדם", אמר, "שיחטוף אבן וימשיך לנסוע. אם יישבר לי חלון, אז 100 חלונות של ערבים יישברו. חוץ מזה מחכה לי משפט כנראה, כי היחידה הארצית לחקרית פשעים חמורים של משטרת ישראל מנהלת חקירה מסועפת נגד "משטרת יהודה".

מרזל סיפר כי ב "משטרת יהודה" יש את כל הסממנים של התארגנות משטרתית מלאה, כולל משמעת ואימונים. לדבריו, הוא מייצר בארה"ב תשתית רחבה שתתן גיבוי כספי והסברתי ל "משטרת יהודה" והוא מתכנן להקים בארה"ב וקנדה נציגויות של "משטרת יהודה".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אושיסקין 31, ירושלים (תנועת כ"ך) | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | תל רומיידה, חברון, פלשתין (רחוב אדמות ישי 1 - כתובתו של ברוך מרזל (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות