לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הסוכנות שוקלת סגירת מרכזי הקליטה של עולי תימן בפני גורמים מתסיסים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 26/07/1993 (יום שני)
הסוכנות היהודית שוקלת לסגור את מרכזי הקליטה ברחובות ובאשקלון בפני גורמים לא רצויים המסיתים ומתסיסים את עולי תימן - גילה ראש מחלקת העלייה והקליטה של הסוכנות, אורי גורדון, במהלך ביקורה של ועדת העלייה והקליטה של הכנסת במרכז הקליטה באושיות.

גורדון ציין, כי מאז פרסום הפרשה של העלייה מתימן נפתחו מרכזי הקליטה בפני הציבור הרחב וכלי התקשורת וחשיפה זו גרמה נזק רב לקליטתם של העולים. לדבריו מסיתים גומרים בלתי אחראים ביהדות החרדית וגורמים אחרים את העולים להפר את החוק ולעשות כל העולה על רוחם.

"במשך כל השנה קלטנו את יהודי תימן בשקט, באהבה, בלי בעיות מיוחדות. ההמולה הציבורית התקשורתית שנוצרה לאחרונה על רקע היריבות ביהדות החרדית על חלקם בנתח רכישת הנפשות מבלבלת את העולים ומונעת כל ניסיון להמשיך בתהליכי קליטתם. במקום לעסוק בהעברתם לדיור קבע ובהכשרתם למציאת עבודה הולמת אנו מתעסקים כל הזמן בהתמודדות עם כמה עושי צרות מקרב העולים המוסתים על-ידי גורמים שאינם מבינים בנוהלי הקליטה", אמר גורדון.

בהתייחסו לעולי תימן שעזבו את מרכז הקליטה באשקלון ופלשו לדירות שהתפנו במרכז הקליטה ברחובות אמר גורדון, כי מבחינה עניינית היתה הצדקה מלאה לפנותם בכוח, אולם מתוך תחושה של אחריות כלפי המשך העלייה מתימן החליט לאפשר את המשך ישיבתם בדירות שאליהן פלשו. "זהו תקדים מסוכן המעביר מסר שלילי לכלל העולים, אולם צריך להבין שכל עוד חיים יהודים בתימן הקשובים לכל שבריר מידע המגיע מישראל, אנו חייבים לטפל בעולים בכפפות של משי ולפנים משורת הדין. לצערי חלק קטן מן העולים המוסתים על-ידי גורמים חרדים אינטרסנטים מנצלים זאת על מנת להפר את החוק בגלוי ובעזות מצח", אמר גורדון.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | רחוב בר כוכבא 209, אשקלון (מרכז קליטה בית קנדה) | רחוב שלום דהרי 4, רחובות (מרכז קליטה אושיות) | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות