לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בד"ץ העדה החרדית בירושלים מחדש החרם על המצביעים בבחירות לעיריה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 22/10/1993 (יום ששי)
הבד"ץ (בית דין צדק) של העדה החרדית בירושלים חידש את החרם על כל מי שיצביע בבחירות לעיריית ירושלים.

החרם קיים מאז קמה מדינת ישראל, וגם כיום, כאשר המפלגות החרדיות, אגודת ישראל ודגל התורה, משתתפות בבחירות לכנסת ולמוסדות המוניציפאליים, חידשה העדה את החרם.

העדה החרדית הקיצונית פרסמה אזהרה חמורה לציבור החרדי כי לא יילך לבחור לעיריית ירושלים, ומי שיבחר - יגער בו השם את השטן. בד"ץ העדה אומר כי אותם חרדים האומרים שיצביעו כדי לבלום את סיעת מרצ בירושלים מבלבלים את היצרים ומפחידים את הציבור.

"אם באמת רוצים חרדים אלה לבלום את סיעת מרצ, קודם שינתקו את הקשר ההדוק שלהם עם משרד החינוך ממנו הם מקבלים תקציבים שמנים, ובראשו עומד "צר" (שר) חינוך של מרצ - ואז הם יוכלו ללחום בעיריית ירושלים", טוענת העדה. לדבריה, חרדים אלה מבטיחים תמיד להגן ולבלום את המסתערים על קדושת ירושלים, אך אם יבחרו עוד הפעם, ימשיכו כמקודם להיות בקשר של שתיקה בתוך הקואליציה העירונית, תמורת קבלת תיקים ושררה ותקציבים.

"מאז ומתמיד מלומדי נסיון אנחנו", טוענת העדה, "שאגודת ישראל מסוגלת למכור את כל התורה כולה, השבת וכו' תמורת נזיד עדשים, כשעיקר העיקרים הוא, שאסור לוותר על ההטבות של העירייה למוסדות החינוך של אגודת ישראל. תמורת התקציבים, הם מוותרים מראש על כל פרצות אחרות בחומת הדת, וממלאים את פיהם מים נוכח הדריסה ברגל גאה את כל קודשי ישראל, ויעשו את השבת הפקר ויפתחו תיאטרון להקרנת סרטים בשבת, הכל תמורת התקציבים. ועל כל פשעיה של עיריית שונאי דת זו תכסה אהבת התקציבים", נאמר.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 1, ירושלים (עיריית ירושלים (משנת 1993)) | רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות