לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אישים בישראל


מאת: הרב נח זבולוני
פורסם: חרות | ספרות ואמנות - חרות (עמוד 5) - 23/12/1960 (יום ששי)
מה שאחרים לא הצליחו, נעשה ע"י מר אליהו כרמל וחברי המערכת של המכון להוצאה לאור בירושלים. בהוציאם את ספר "אישים בישראל" שהצליחו ל"זמן ולכנס" כה הרבה יריבים פוליטיים בכפיפה אחת שבתוך ספר זה.

"אישים בישראל" מכיל כ- שלושת אלפים שמות של אישים מכל המפלגות, מעמדות, ומקצועות. לא דבר קל הוא בעיני הקורא ... בקיצור נמרץ שתיים או שלוש שורות והנה לפניך האיש, העבר, וגם ההווה, שם המשפחה הקודמת כתובתו ואפילו בת זוגתו ...
בתקופה שלנו הנקראת מיזוג הגלויות והמשפחות בישראל, חשוב הפרט הזה, ששם המשפחה הוא בדם, שנישא ע"י בני המשפחה מאות בשנים ורשום לצד השם החדש.
הספר ערוךבצורה אובייקטיבית, בלי שום נטיה מפלגתית או מעמדית, מסודר בטעם ובצנע כיאה לכמה מהאישים ששמותיהם הובאו בו. - פרי עמלו של העורך מר אליהו כרמל, איש העתונות הבא במגע עם צבור העתונאים והעורכים ע"י פגישותיו ב- "רבותי העתונות" של "קול ישראל".

גם תשובה מוכנה מראש על שאלתך הנשאלת מאליה למה חסרים בספר זה כמה מאישים הבולטים במדינה מבין אנשי הרוח. על כך עונה המערכת שפנתה אליהם וטרם השיבו ומשיתקבלו הפרטים יפורסמו במהדורה הבאה.

כמה מן האישים שבספר זה העבירו קו על העבר שלהם כמו מאיר גרוסמן מותיקי הצה"ר ומעוזריו הראשיים של זאב ז'בוטינסקי ז"ל. בשלוש וחצי שורות הוא מספר על עצמו: עתונאי, חבר הנהלת הסוכנות היהודית, חבר ועד הפועל של הציונים הכלליים, למד באוניברסיטה של פטגרוד וברלין. ואף מילה על עברו הסוער בתנועה הרביזיוניסטית בהיותו זמן מה הכנור השני בתנועה זו.
לעומת זה ד"ר ב. אליאב (זהו ד"ר בנימין לובוצקי) מדגיש אך ורק את עברו הזורנליסטי, ואינו פוסח על העתונות הרביזיוניסטית שמילא תפקיד בה, כגון "הירדן" ו- "המשקיף" גם את "הדור" המפא"י ו "ידיעות אחרונות" לא שכח להזכיר.

על רבים מהאישים מתוך ספר זה נודע לנו על עברם הרביזיוניסטי והשתייכותם למחנה הלאומי שפרט זה אינם מסתירים גם כיום שתופסים עמדות ומקומות מרכזיים במשרדים ממשלתיים או במוסדות צבוריים.
חסרים בספר זה ובולט העדרם של אישים תורניים המשתייכים למחנה הקיצוני של היהדות החרדית, ראוי ורצוי במהדורה הבאה כפי שהמערכת מבטיחה - למלא החסר וכן לתקן הליקויים הקטנים ע"י השינויים שחלו בינתיים מיום שהחומר על האיש נתקבל ועד פרסומו. בכתובות ובפרטים אחרים.

למרות הליקויים הקטנים שמצאנו, זהו ספר שימושי יום-יומי בידי כל המעורב במדינה, כדברי המערכת, בו יוכל למצוא את הפרטים על אישיותו, מעשיו ומעמדו.
Powered By Click for details


חרות ספרות ואמנות - חרות 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: המלך ג’ורג’ 75, ירושלים (המכון להוצאה לאור בירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות