לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הגיור של אולסי פרי מספק גם את האדמו"ר מלובאוויטש


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר ספורט (עמוד 11) - 25/03/1985 (יום שני)
פרשת גיורו של ג'ון אירווניג, כדורסלן של בית"ר תל-אביב שנרכש מ "אליצור" שהביאה אותו לארץ כיהודי שהתגייר בבית דין אורתודוכסי והתברר, כי תעודת הגיור מזוייפת - מכה גלים בארץ ובחו"ל. משרד הפנים ממשיך לחקור את גיורם ואת אזרחותם של יתר ה "גרים" בממלכת הספורט של הכדור-סל.

בעקבות פרשה זו יצויין, כי הגר הראשון בכדורסל היה אולסי פרי שהתגייר לפני כ-7 שנים (1978) בניו-יורק ועלה ארצה לפי חוק השבות לשחק כדורסל במכבי תל-אביב.

גם אז היו רינונים אם הגיור היה לשמו או לשם ... האפשרות לשחק במשחקי הליגה ולא רק במשחקי גביע אירופה.

הרינונים הושתקו לאחר שאולסי פרי ששמו נקרא בישראל אלישה בן אברהם אבינו לא ע"ש אלישע הנביא ואף לא ע"ש אלישע בן אבויה התנא שהיו רבו של ר' מאיר ולאחר שיצא לתרבות רעה היה ידוע בכינויו "אחר" ...

אולסי פרי הידוע גם לאחר גיורו בשם זה, עבר את תהליכי הגיור - מילה וטבילה. המילה בוצעה בידי מוהל ירא שמים ושומר מצוות - הרב משה פיינשטיין - לא לערבבו ברב הישיש משה פיינשטיין נשיא אגודת הרבנים. אולסי פרי היה מהול גם לפני גיורו, לכן התספק המוהל ב "הטפת דם ברית" בהקזת דם, כלומר: הוציא קצת דם - כמו שנאמר בתלמוד שבת קלז ע"ב: "המל את הגרים אומר וכו'. והמברך אומר אשר קדשנו במצוותיו וציוונו למול את הגרים ולהטיף מהם דם ברית שאילמלא דם ברית לא נתקיימו שמים וארץ וכו' ".

כלומר שהגיור של אולסי פרי היה "כהלכה" שגם האדמו"ר מליובאוויטש לא יעיז לעורר על גיור זה. והוא נערך ע"י 3 רבנים אורתודוכסיים מהקהילה האורתודוכסית "דגל דוד תפארת ירושלים" בברוקלין. בתעודת הגיור של אולי פרי, כלומר אלישע בן אברהם אבינו נאמר:
"קאנג דגל דוד תפארת ישראל ברוקלין. תעודת גר צדק ב"ה כהלכה - יסוד אמונת ישראל. כבוד מנהיגי הדור של עם ישראל סבא בתפוצות ובמדינת ישראל מהדור הזה ומכל הדורות הבאים שלום וברכה אמן!

להוי ידוע לכל מאן דעתי למידע וזאת לראיה כי המוכ"ז האברך אולסי פרי איך בפנינו עדים חתומי מטה ובמותב תלתא בי דינא בבית דין צדק - כחדא הוינא בא לפנינו הבחור הנ"ל והגיד לנו כי רוצה הוא בלי שום אונס כי ברצונו להסתפח בנחלת ישראל, אנו חקרנו ודרשנו ושאלנו אותו כדינא ומצאנוהו ראוי להימנות בין גרי הצדק בתוך בני ישראל הן מפאת יושר לבבו והן מפאת ידיעותו במצוות עשה ולא תעשה וגם דרכי חיינו. וקודם היכנסו תחת כנפי השכינה קיים את כל המוטל על הגר לפי ההלכה כלומר אחרי מילה ע"י מוהל מומחה ירא שמים ושומר מצוות וגם אחרי טבילה לשם גירות בפני בית דין חשוב.

לכן אחרי שקלא וטריא בענין זה באנו לידי החלטה גמורה לעשות כרצונו ולהכניסו לדת ישראל ואנחנו קוראים לו בזה אחינו אתה ויקרא שמו בישראל אלישה בן אברהם אבינו וזה יהיה שמו הקדוש לכל דבר שבקדושה (אבל לא לכדורסל - נ.ז.). מעתה ועד יבוא שילה אמן ואמן! ולאות ולראיה באנו על החתום פה ברוקלין בשלישי בשבת בשטו"מ (בשעה טובה ומוצלחת) א' מנחם אב תשל"ח לפק'.וגם מאשרים את דברי אלה הגושפנקא של בית דין צדק יום ירח ושנה הנ"ל.


על התועדה חתומים הרב דב בן הרב אברהם רובין, רב לועדת תפארת דגל דוד תפארת ישראל. הרב אברהם בן גדליה סמואלזון, רב לעדת בית ישראל אנשי חסד / הרב חיים בן הרב שמואל רבינוביץ רב לעדת דגל דוד תפארת ישראל. המוהל המוסמך הרב משה פיינשטיין. העדים שבעדים שמכירים את אולי פרי היו עורך-דין שמעון מזרחי, שעמד בראש קבוצת הכדורסל של מכבי שהגיע באופן מיוחד לברוקלין, העו"ד גיל מקוב ויהודה סימן-טוב ורפי סידי.

התעודה של גיורו של אולסי פרי מפריכה את הרינונים שהגיור לא נעשה על טהרת ההלכה, ומעידה כמאה עדים שהגיור הזה מספק גם את האדמו"ר מליובאוויטש התובע לשנות את חוק השבות של "מיהו יהודי" שהגיור יהיה כהלכה ...

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר ספורט 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 50 Brighton 1st Rd. Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (בית דין דגל דוד תפארת ישראל) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות