לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"יוצאי יחידות מובחרות מנהלים את המאפיה הישראלית בארה"ב"

חושף המגזין "פנטהאוז" מפי ישראלי שנתפס ונכלא ל-30 שנה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 14) - 08/02/1994 (יום שלישי)
חיילי צה"ל מיחידות קרביות נבחרות וחרדים מנהלים את המאפיה הישראלית העוסקת בהפצת סמים בארה"ב. כך קובע תחקיר שהתפרסם במגזין האמריקאי "פנטהאוז".

רפי אבקסיס, יוצא סיירת מובחרת בצה"ל שנידון לפני כשנה ל-30 שנות מאסר, חושף בראיון ל "פנטהוז" את פעילות המאפיה הישראלית באמריקה ובקנדה. בין היתר הוא סיפר, כי שימש כ "חפרפרת" והעביר לכוח המשימה האמריקאי למלחמה בסמים ידיעות סודיות חשובות של המאפיה וסייע להפליל כמה עשרות עבריינים ישראלים.

בראיון ל "פנטהאוז" אמר אבקסיס, כי הוא לא חושש מנקמה מצד אסירים אחרים בכלא, שכן לא איכפת לו למות, לדבריו. בין היתר סיפר אבקסיס על עסקות של הברחת סמים והלבנת כספים במסגרת קרטלי הסמים בקולומביה, האחראי לרוב הקוקאין שמגיע לארה"ב.

לדברי אבקסיס, השתמשו סוחרי הסמים הישראלים בחסידים יהודים כבלדרים, שהביאו את הסמים ממונטריאול לניו-יורק ולמיאמי. כמו כן גייסו העבריינים הישראלים צעירים תאילנדים שקנו עבורם הרואין בזול, והעבירו אותו לתחנות ההפצה של המאפיה הישראלית.

היו גם מקרים שאנשי צפרדע מחיל-הים נשאו על גופם מיכלים עם הרואין ושחו איתם לחוף. עוד גילה אבקסיס, כי נקודות ההפצה העיקריות של המאפיה הישראלית הן בניו-יורק, ומונטריאול, קולומביה ושיקאגו. לשם הסוואה השתמשו העבריינים במסעדות ישראליות, במועדוני לילה ובמועדוני הימורים בברוקלין כנקודות למכירת סמים.

לדבריו, במאפיה הישראלית שולטות מספר משפחות גדולות, כולל נשים וילדים. אבקסיס מדגיש, כי רוב המשפחות האלה הן ממוצא מרוקאי וחלקן ממוצא רומני.

הכתבה ב "פנטהאוז" עוררה כמובן סערה בקרב היהדות בארה"ב.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 20 Broad St, ניו יורק, ארצות הברית (פנטהאוז - Penthouse Magazine - עד שנת 2016) | מיאמי FL, ארצות הברית | מונטריאול, קנדה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות