לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבי הסכים

חסידי חב"ד מחלקים תמונת הרבי מלובביץ' עליה נכתב: מלך המשיח


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 25/02/1994 (יום ששי)
הרבי מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון, נתן את הסכמתו להכתרתו ל "מלך המשיח". כך עולה מהנפקת תעודות הנושאות את דיוקנו של הרבי, ומתחתיו התואר: "מלך המשיח".

"ישראל שלנו", בטאון היורדים היוצא לאור בניו-יורק, המהווה גם בטאון חצי רשמי של חסידי לובביץ', מגלה כי היוזמה להנפקת תעודות אלה באה מקבוצת מתפללים בברוקלין. התעודה תינתן לכל רוכש אותיות בספר התורה שנכתב בימים אלה במיוחד על שמו של הרבי ליד בית הכנסת "אוהל משה" בפלטבוש בברוקלין. ספר התורה מוקדש "לזרוז רפואתו השלמה והתגלות מלכותו לעין כל של הרבי".

יצויין, כי רעיון כתיבת ספר התורה זכה להסכמתו של הרבי ולברכתו. כתיבתו החלה לפני שישה חודשים והיא תסתיים ימים ספורים לפני חג הפסח, בי"א ניסן, יום הולדתו של הרבי.

התעודה עם תמונתו של הרבי תשמש מעין "תעודת זהות" לובביצ'י, והיא מסתיימת במלים: "יחי אדוננו, מורנו ורבנו, מלך המשיח לעולם ועד".

גבאי בית-הכנסת בפלטבוש מדגיש, כי "כל אות בספר התורה תיכתב על שמו של מלך המשיח הרבי מלובביץ' ". הרבי הסכים שגם הוצאת הספרים של חב"ד, "קה"ת", תגדיר את הרבי כ "מלך המשיח". בעבר שלל הרבי רעיונות דומים, והורה לגנוז פרסומים עם כינוי זה.

הסכמתו של הרבי לכנותו "מלך המשיח" מעוררת ביתר שאת את הציפייה המשיחית בקרב אלפי חסידי לובביץ'.

חסידיו של הרבי בכל העולם עורכים תפילות להחלמתו, לאחר שלקה לפני שנתיים בשבץ מוחי.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | 748 Ocean Pkwy, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Congregation Ohel Moshe Chevra Thilim Lubavitch - Flatbush)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות