לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סערה ברחוב החרדי: מקורב לרב שך השווה אחד מראשי ש"ס להמן


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 29/05/1994 (יום ראשון)
הרב ראובן יוסף גרשונוביץ, מנושאי כליו של הרב אליעזר מנחם שך, עורר סערה ציבורית בקרב היהדות החרדית כשהשווה את אחד ממנהיגי ש"ס להמן הרשע, וכתב, שבעוד שהאחרון רצה להשמיד את העם היהודי, הרי הראשון רוצה לעקור תורה מכלל ישראל.

ה "ז'בינקער" - כך מכונה הרב גרשונוביץ על שם העיירה בה נולד, הסמוכה לעיר בריסק, ממקורביו של שך, המיועד לעמוד בראש דגל התורה בבוא העת, פירסם ביום שישי ב "יתד נאמן" קריאה לכל יראי ה', בזו הלשון:
"כלל ישראל עבר תקופות שרצו להרוג אותו באופן גופני בתקופת המן הרשע, שרצו להשמידו ביום אחד, והקדוש ברוך הוא הציל אותנו מידו, ועכשיו עמד עלינו אחד (מבלי לנקוב בשם) והתאחד עם רשעי עמך ושמו להם למטרה לעקור התורה מכלל ישראל ואין עם מי לדבר.

הוא פרק ממנו עול תורה ומצוות ומזה רואים כמה גדול החטא של המתחבר לרשע. אם כן מוטל עלינו חוב קדוש להתרחק ממנו בתכלית הריחוק (כעין חרם) ואולי יתן ליבו לחזור בו מדרכו הרעה וגם איסור חמור לקחת ממנו משהו, זה מחזק אותו כי חושב שעושה מצוה. הלא אסור להינות מעבודה זרה".

הרב גרשונוביץ לא פירש למי הוא מתכוון, כי אסור להזכיר שם רשע מבלי להוסיף את המילה שר"י (שם רשעים ייקרב), אולם הסייפא מוכיח על הריישא, כאשר בשוליים הוא מברך את ידידו היקר והקרוב אלי, הרב עזרן שליטא, שעזב אותו ובזה גם קידש שם שמים. מכאן משמע שהוא מתכוון לש"ס, אבל לא ברור אם התכוון לשר לשעבר אריה דרעי, או לראש התנועה, הרב עובדיה יוסף.

הדבר עורר סערה ציבורית והיה לשיחת היום בבתי-כנסת ובבתי-מדרש. יצויין כי הרב גרשונוביץ היה מהשושבינים בהתקרבות הרב שך אל ש"ס ולרב עובדיה יוסף, וקרא להצביע עבור ש"ס.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ז’בוטינסקי 108, בני-ברק (מערכת יתד נאמן) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב חזון איש 7001, נתיבות (הרב גרשונוביץ היה מראשי ישיבה זו) (ישיבת הנגב)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות