לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב משה טייטלבוים בא היום מארה"ב עם אלפיים מחסידיו

"חסידות סאטמר היא אנטי ציונית, ומוטב שביקור האדמו"ר לא היה מתקיים כלל"

כך אומר יחיאל לקט, יושב ראש בפועל של הסוכנות היהודית; המשטרה הקימה חפ"ק מיוחד שיפעל בתיאום עם העדה החרדית


מאת: נח זבולוני ועתי"ם
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 07/06/1994 (יום שלישי)
קבלת פנים המונית בכיכר השבת בירושלים שתערך הערב תפתח את ביקורו בארץ של האדמו"ר מסאטמר, הרב משה טייטלבוים.

האדמו"ר ואלפיים מחסידיו יגיעו בטיסה ישירה מארה"ב, בחמישה מטוסי ג'מבו שנשכרו במיוחד לצורך זה. בנמל התעופה ימתינו לו 3 לימוזינות מהודרות, שיסיעו אותו בשיירה ארוכה, מלווה על ידי המשטרה אל קבלת הפנים בירושלים. האדמו"ר ישהה בישראל שבועיים.

האדמו"ר יפגש עם בני משפחות השבויים והנעדרים, ויעשה ניסיון לנצל את קשריו במדינות ערב לצורך זה.

העדה החרדית בירושלים, מתכוונת זה שבועות לקראת בואו. לצורך המבצע גוייסו כ-700 סדרנים, נשכרו מאות חדרי מלון ודירות בירושלים ובסביבתה, הוכשרו 7 מטבחים מרכזיים, נשכרו מאות מכשירי ביפר, פלאפון, מכוניות ועוד.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר, כי לקראת בואו של האדמו"ר הוקם חפ"ק מיוחד לתיאום עם העדה החרדית. מאות שוטרים יתפרסו בצירים הראשיים להכוונת התנועה ושמירת הביטחון. כמו כן הוחלט על סגירת מספר צירים בירושלים, והתנועה תועבר לצירים חלופיים.

יו"ר הנהלת הסוכנות, יחיאל לקט, מתח אתמול ביקורת על ביקורו של האדמו"ר בארץ. לקט אמר, כי חסידות סאטמר הינה אנטי ציונית ופועלת בגלוי לסכל את העלאתם וקליטתם של יהודים בישראל.
"ביקורו של האדמו"ר בישראל מתקיים הודות לניצול ציני של הפלוראליזם והדמוקרטיה הישראלית, ומוטב היה שלא היה מתקיים כלל", אמר.

סערת רוחות בקרב החרדים

הרב שמחה בונים ולדנברג, מורה ורב שכונת עזרת תורה בירושלים, עורר סערת רוחות בקרב העדה החרדית, כאשר קרא למארגני קבלת הפנים לאדמו"ר מסאטמר, לא לשתף תלמידי ישיבות וילדי תלמוד תורה תשב"ר (תינוקות של בית רבן) בקבלת הפנים לכבודו. הסיבה: "עוון ביטול תורה שעונשו גדול מנשוא, וגרם לחורבן ירושלים".

ההודעה של של הרב ולדנברג עוררה סערה בקרב ראשי העדה החרדית, ומזכיר העדה, הרב יוסף שיינברגר, אמר: "הרב ולדנברג עשה טעות מצערת שכתב דברים המתפרשים נגד הבד"ץ (בין דין צדק) ".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים) | רחוב אבל האזל 24, ירושלים ("יטב לב" דסאטמאר - ביהמ"ד "ויואל משה" (שכונת עזרת תורה)) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות