לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דריכות בחב"ד: בצוואה נוספת של הרבי מוזכר שמו של היורש


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 27/06/1994 (יום שני)
דריכות שוררת בקרב חסידי לובאביץ', לאחר שנודע על צוואה נוספת של הרבי המנוח הרב מנחם מנדל שניאורסון, פרט לצוואה שפורסמה ובה הוזכר מזכירו של הרבי, הרב יהודה קרינסקי, כמי שיטפל במוסדות חב"ד. בצוואה שטרם פורסמה יש פרטים על מינויים חדשים וייתכן כי מוזכר בה שם של יורש.

המקור שמסר על הצוואה מכנה אותה "מסמך", ולדבריו יש בו הוראות בכתב ידו של הרבי, אשר נמסרו בשעתו למזכיר הקודם, הרב מרדכי אייזיק חודקוב. לפני שנה מת חודקוב והמסמך נמצא בידי בנו, הרב שלום ישראל חודקוב. נודע כי ב "מסמך" ציווה הרבי למסור את התפקיד לראש ישיבת צייבין (כוכב יעקב) בירושלים, הרב ברוך שמעון שניאורסון, קרוב משפחה של האדמו"ר בשושלת חב"ד. בשעתו נקבע שמו כי הוא יהיה היורש ...

מאז פטירת הלובאביצ'ר התקיימו ארבעה כנסים נפרדים: על ידי אגודת חסידי חב"ד; מטעם רבני חב"ד; מטעם גבאי בית הכנסת המרכזי; ומטעם תלמידי ישיבה, שהחליטו להמשיך להפיץ את בשורת בואו של המשיח "עכשיו בימינו".

גוף חדש, "ארגון רבנים זמני", הודיע כי ינהל מעתה את ענייני חב"ד. מדובר בארגון גג לכל הרבנים ומורי ההוראה והבד"ץ של חב"ד. בראשו עומד ראש בית דין חב"ד במונטריאול, הרב יצחק הכהן הנדל. דוברו הוא הרב יהודה צבי פוגלמן. הארגון הודיע כי קיבל את ברכת הרבי לפני שנה, ובדעת ראשיו לנהל את ענייני חב"ד ביד רמה, על פי הסמכות שניתנה להם מהרבי בחייו. הם מדגישים כי בסמכותם לנהל את המהלכים הציבוריים של חב"ד, בנושאי מדיניות כללית, כגון עמדת חב"ד על הסכם השלום, ביקור ערפאת בירושלים וכדו'. וכן עניינים תיאולוגיים פנימיים בחב"ד.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב חנה 12, ירושלים (ישיבת כוכב מיעקב - טשיבין)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות