לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קבוצה של אברכי ישיבת מרכז הרב בירושלים מתארגנת להתנחל בנוקדים


מאת: נח זבולוני ועתי"ם
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 08/01/1995 (יום ראשון)
קבוצה של אברכי ישיבת "מרכז הרב" בירושלים מתארגנת להתנחל בנוקדים, כפר קהילתי ביהודה הסמוך לתקוע שמהווה מקום מריבה חדש בין יהודים וערבים.

תחת הסיסמה "נוקדים תחילה", קוראים רב הכפר ומרכז הקליטה במקום אל אברכי הישיבה להצטרף לאתגר הלאומי והרוחני של בניין הארץ, במיוחד כאשר מדובר על "בית-לחם תחילה".

הקבוצה. שתצא בימים הקרובים להתנחל בכפר נוקדים, תתיישב זמנית בכפר אלדר, יישוב שנעזב ברובו וכיום גרות בו כשמונה משפחות בלבד.

בפנייה להתנחל במקום נאמר, כי למתנחלים יוענקו תנאים טובים במיוחד, כולל הסעות ישירות מדי יום ביומו לישיבה בירושלים ולמקומות לימוד ועבודה של הנשים ובחזרה.

באזור טול-כרם ורמאללה נערכו שלשום בצהריים תהלוכות מחאה של פלסטינים לעבר קרקעות שהם טוענים לבעלות עליהן.

תושבי הכפר א-לבד שממזרח לטול-כרם צעדו לעבר שטח המחלוקת שליד היישוב אבני-חפץ, שם קיימו עצרת ונטעו עצי זית. התהלוכה פוזרה על-ידי חיילי צה"ל ומתנחלים שהגיעו מהיישוב אבני חפץ עקרו את השתילים.

באירוע אחר צעדו כ-200 מתושבי אזור רמאללה לאדמות סמוך ליישוב בית-אל, במחאה נגד סלילת הכביש העוקף רמאללה - אל-בירה. ההפגנה יצאה אחרי תפילת הצהריים והשתתפו בה בעלי קרקעות אשר מערערים על צו ההפקעה לסלילת הכביש.

שר המשפטים, דוד ליבאי, אמר שלשום בביקור באפרת, כי הממשלה צריכה לבחון מחדש את מדיניותה שאיפשרה בנייה בכמה התנחלויות למרות הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. לדבריו יש להקים ועדת שרים לענייני התיישבות אשר תשמש רשות פוליטית עליונה לנושא הבנייה בשטחים.

שר המשפטים הטעים, כי לדעתו יש לאפשר התרחבותן של ההתנחלויות בתוך מסגרת היישובים הקיימת. הוא בירך את ראשי היישוב אפרת על שהסכימו לפשרה שלפיה תיבנה השכונה החדשה של אפרת בגבעת הזית, הקרובה יותר ליישוב. כן אמר, כי החלטת הממשלה בנושא הבניה בגבעת התמר לא התקבלה עקב לחצים של צד זה או אחר.

השר הוסיף, כי הבעיה של הבנייה בשטחים אינה משפטית גרידא, אלא בעיה מדינית, שכן מדובר בהשקפות עולם שונות ובקו המדיניות של הממשלה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | בית אל | נוקדים, פלשתין | אפרת | רמאללה, פלשתין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות