לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משלחת של חסידי בעלז יצאה לפקח על שחיטת בשר גלאט כשר בברזיל

זו הפעם הראשונה בה זוכה החסידות להרכיב משלחת כזו; עכשיו חוששים שהעדה החרדית תחרים את הבשר המיובא


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 29/01/1995 (יום ראשון)
משלחת רבת משתתפים של רבנים, שוב"ים (שוחטים ובודקים) ומנקרים יצאה מירושלים מטעם הבד"ץ של חסידות בעלז לברזיל, כדי לפקח על הכשרת בשר בקר "גלאט כשר" עבור האוכלוסיה החרדית בארץ.

בעקבות הכשרת המטבחים בוועד הפועל של ההסתדרות הכללית ובמועצות הפועלים ברחבי הארץ, כדי שיוכלו להגיש בשר לנציגי ש"ס בהסתדרות, גבר הביקוש לבשר "גלאט כשר" - בשר בקר או עוף שלא התעוררה כל שאלה הלכתית לאחר שחיטתו.

חרדים לא אוכלים בשר שבשחיטתו התעוררה שאלה הלכתית, גם אם השוחט פסק לאחר מכן כי הוא כשר. כדי לספק את צורכי הבשר של האוכלוסיה החרדית לחג הפסח ולכל השנה, יצאה בסוף השבוע משלחת בת 15 איש, בהם רבנים, שוב"ים ומנקרים, ברשות שני חברי בית הדין המיוחד לענייני כשרות של בעלז, הרב חיים דוד שובקס והרב שמואל פנחס טרויבה.

חברי המשלחת יבדקו את השחיטה מתחילתה ועד חתימת הבשר באריזות לשיווק בארץ. המשלחת זכתה לברכתו של האדמו"ר מבעלז, ולסיוע מהרבנים הראשיים, ישראל מאיר לאו ואליהו בקשי-דורון, ומראש מחלקת הכשרות הארצית, הרב משה נחשוני.

למרות ההוצאות הגדולות של המשלחת, מבטיחים הספקים כי בשר גלאט כשר לא יתייקר, ומחירו ישאר שווה לכל נפש. המשלחת שתשהה בערבות דרום אמריקה צוידה בתשמישי קדושה ובאוכל משומר למשך שהותה בברזיל.

זו הפעם הראשונה שבעלז זוכה בתחרות על הכשרת בשר בדרום-אמריקה. עד עתה היה המונופול על כך נתון בידי העדה החרדית בירושלים. עכשיו חוששים שהעדה החרדית בירושלים תחרים את הבשר המיובא מברזיל, בגלל יריבותה עם חסידות בעלז, שהיתה בעבר חלק בלתי נפרד מהעדה אך נפרדה ממנה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | ברזיל | רחוב יצחק שולאל 4, ירושלים (בד"צ מחזיקי הדת - בד"צ וכשרות בעלז)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות