לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סערה בחצרות החרדים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 28/02/1995 (יום שלישי)
הרב שמחה בונים ולדנברג המכהן כרב שכונה מטעם העדה החרדית בירושלים, עורר סערה בקרב הציבור החרדי הקיצוני בהכרזה שלו כי האדמו"ר מסאטמר, הרב משה טייטלבוים, אינו יכול לכהן להבא כנשיא העדה החרדית, תואר המקביל לרב ראשי, בגלל שהצדיק את הזמנת מרצה רפורמי במוסדות חינוך של סאטמר בניו-יורק.

מוסדות החינוך של סטמאר בויליאמסבורג (ניו-יורק), מקום מושבו של של האדמו"ר מסטמאר, הרב משה טיטלבוים, הזמינו מרצה רפורמי שהרצה בפני מורי ומחנכי המוסדות על "דברים שבינו לבינה" שהצניעות יפה להם. האדמו"ר מסאטמר הצדיק את הזמנת המרצה בנימוק כי היא נעשתה בלית ברירה ע"י עיריית ניו-יורק שמקציבה את המוסדות.

בעקבות הצדקה של האדמו"ר מסטמאר, דורש הרב ולדנברג להדיח את האדמו"ר מכהונתו כנשיא העדה. ואילו העדה החרדית בירושלים והבד"ץ שלה פירסמו מחאה חריפה נגד הרב ולדנברג על הפגיעה החמורה אשר יצא לחרף ולגדף ולפגוע במערכת אלוקים חיים ופגעו בכבודו של כבוד קדושתו, נשיע העדה עד ביאת גואל צדקינו, מרן הגאון הקדוש אדמו"ר מסטמאר שליט"א, רבן.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת עזרת תורה ירושלים (שמחה בונים ולדנברג היה רב שכונה זו) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות