לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נציגי היהדות, הנצרות, האיסלאם והבודהיזם ישתתפו בסדר של התנועה ליהדות מתקדמת


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 16) - 09/04/1995 (יום ראשון)
התנועה ליהדות מתקדמת (הרפורמים) בירושלים מקיימת סדר פסח מיוחד במינו: את ארבע הקושיות לא ישאלו ילדים, כנהוג, אלא נציגים של ארבע דתות: יהודית, נוצרית, מוסלמית ובודהיסטית.

את הסדר כהלכתו, על טהרת הכשרות, יערוך המרכז לתרבות ולחינוך של האיגוד העולמי של היהדות המתקדמת בבית שמואל בירושלים, יחד עם מטה פסטיבל החירות בני-יורק. כמו כן יוזמנו נציגים מדתות אחרות לסדר זה.

סדר יוצא דופן זה נעשה לפי פסק הלכה של רבני האיגוד העולמי של יהדות זו, וכדי להקל על לא יהודים להתמצא בנושא ליל הסדר הוכנו הגדות בתרגום לשפות שונות.

במהלך הסדר יוזמן נציג של כל דת לשאת תפילת הזדהות עם החג היהודי, המעוגנת בדתו. כדי לרצות את החרדים, יוקפד שרק יהודים ימזגו את היין. הסדר יהיה על טהרת הצמחונות - רק "הזרוע" (זכר לקורבן פסח) תהיה מונחת על קערת הסדר - כמסר של מניעת הרג ושיפור אקולוגי.

לפני האירוע תתקיים סדנה מיוחדת שתדון בהלכות החג ובמשמעותו. יוסבר, כי אין חג הפסח מסמל ניצחון כביכול של היהודים על המצרים, אלא אך ורק יציאה מעבדות לחירות. בסדנה תוכן הגדה רב-דתית, בה כל משתתף יציע קטעים מקוריים בהטעמה דתית משלו.

כאשר נודע לחרדי ירושלים על סדר יוצא דופן זה, הם הגיבו בלעג ואמרו כי בהגדה של פסח יש ארבעה: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול. את החכם, הם אמרו, הם מתקשים למצוא בין אלה שישתתפו בסדר זה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אליהו שמאע 6, ירושלים (בית שמואל) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות