לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בקרוב: מדבקה חדשה לחב"ד


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 11) - 11/01/1995 (יום רביעי)
מיון מהיר:
חב"ד
1995
1. לאחר מות הרבי מלובביץ’ יוחלפו המדבקות "היכונו לביאת המשיח" בכאלה האומרות: "זכינו לביאת המשיח". 2. כפתורי המריבה - כפתורים המעוטרים בצלבים מעוררים את חמת החרדים הקנאים בירושלים, והם יוצאים נגד בגדי הנשים הכוללים צלבים אלה. 3. "טיהור" ספרים - ספריות בתי הספר השייכים לרשת "בית יעקב" עברו "טיהור", וכל הספרים שמחבריהם גויים או יהודים שאינם דתיים הוצאו מהן. 4. משלוחים לכותל - שירות חדש - תמורת 50 ש"ח, בקשתך לישועה תגיע לכותל במשך 40 יום רצופים.

ועוד: כפתורים משל מעילי נשים המעוטרים בצלבים קטנים מכעיסים את העדה החרדית. ספריות מטוהרות מספרים שמחבריהם אינם יהודים. משלוחים של תפילות לכותל

דריכות בקרב חסידי לובביץ בירושלים, לקראת ההנפקה של המדבקה החדשה המבשרת: "זכינו לביאת המשיח". הדריכות, גם בקרב החסידים גופא: בין ה "משיחיסטים" הגורסים, כי הרבי חי וקיים, אלא עלה לשמים באופן זמני, כמו משה רבנו, בשעתו לקבל את הלוחות, לבין המציאותיים שהשלימו עם הגורל ...

המדובר במדבקה ובפלאקאטים הבאים להחליף את הקודמים, שבהם היה כתוב "היכונו לביאת המשיח" גם החדשים הם על רקע שמש זורחת השולחת את קרניה לכל עבר, אלא בשינוי. בחדשים גם תמונתו של הרבי מלובביץ ולמטה הכיתוב: "זכינו לביאת המשיח".

יצויין, כי המדבקה הקודמת של חב"ד, שהייתה תלויה על גזוזטראות ועל מכוניות, עוררה תגובות חריפות ואפילו פרובוקטיביות. אלא שבמקרה זה, אין לחשוב ביריביהם החרדים הליטאים מבית מדרשו של הרב אליעזר מנחם שך, שהחרו אחרי החב"דניקים והדפיסו מדבקות בצורה דומה של חב"ד, על רקע השמש זורחת עם קרניה הלוהטות, אלא ששם הכיתוב היה: "היכונו לגיוס בחורי ישיבות לצה"ל". עם ההנפקה החדשה של חב"ד "זכינו לביאת המשיח", יהיה קשה להם להתחרות והם צריכים לחכות הרבה עד שיזכו ל "זכינו ובני הישיבות התגייסו לצה"ל".

כפתורי המריבה

גם כפתורים של מעילי נשים חרדיות, עוררו את זעמם של החרדים הקנאים של ירושלים. המדובר בכפתורים מוזהבים במעילי נשים, במיוחד נשי חצרות האדמו"רים השונים בירושלים ובני ברק, שעל הכפתורים "צלבלבים" קטנטנים שאי אפשר להבחין אלא ורק בעין מזויינת. החרדים הקנאים המחפשים פגמים, בעיקר, בחצרות הרבנים השונים, מזהירים את הנשים המתלבשות לפי ה "מודה" (אופנה) המודרנית, הלובשות את המעילים עם הצלבים הקטנים שהן מכניסות עבודה זרה רחמנא ליצלן לתוך בתיהן. שעל עבירה זו, שהיא אחת משלוש העבירות: עבודה זרה. גילוי עריות ושפיכות דמים, שעליהן נאמר: ייהרג ובל יעבור, נוסף לכך הכפתורים מכניסים אווירה של טומאה לתוך בתיהן, המשפיעה קשה על תשב"ר (תינוקות של בית רבן) והחינוך שלהם. יתרה מזו, הנשים מתפללות ובוכות לקדוש ברוך הוא ובאותה השעה הן מקושטות בצלבים ועל כך כבר נאמר: "טובל ושרץ בידו" ...

כאשר שמענו את ההלכה הזו שיצאה מבית מדרשם של חרדי ירושלים, נזכרנו במעשה שהיה וכך היה: זה קרה לפני שנים בויליאמסבורג (מאה שערים) של ניו-יורק, שכונה חרדית במאוכלסת בחסידי סאטמאר הקנאים.

ביום בהיר, או חשוך אחר, קמו קנאי ויליאמסבורג, והחליטו לאחר שבעה נקיים, כי בשער גמרות מסויימות ישנם צלבים רח"ל. הייתכן" להעמיד צלם בהיכל השם? ונוסף לכך לפני שמתחילים ללמוד כאשר פותחים את הגמרא נתקלים בלא פחות מאשר 25 (עשרים וחמישה) צלבים קטנים שמטמטמים את המוח. מה עשו? הם תלשו ממאות אלפי הגמרות את השער והעמיסו אותם על קרונות ושלחו אותם ברוב "כבוד והדר" אל המשרפה שהותקנה באופן מיוחד למטרה זו.

"טיהור" ספרים

בשורה משמחת לתמידות בתי ספר "בית יעקב", המשתייכות לבתי הספר של החינוך העצמאי, המשתייך למשרד החינוך והתרבות הממשלתי. בספריות של בתי ספר אלה נעשה "טיהור", ומשם הוצאו כל ספרי "הגויים", כלומר שמחבריהם הם לא יהודים, או יהודים לא חרדים אפילו דתיים לאומיים.

בספרית בית ספר "בית יעקב" ברמת אלחנן שכונה בבני ברק, הדבר נעשה עוד לפני 7 שנים לאחר בירור הנושא אצל "גדולי ישראל ואנשי חינוך בעלי שם".

שם היה גם משאל בנושא זה בין ההורים, אבל הוא היה מרכיב זוטר, ההחלטה והביצוע נעשו בעקבות הנחיה של הנהלת בית הספר.

וכיום, לאחר הטיהור הספריה במתכונתה הנוכחית היא כשרה למהדרין ואף למהדרים במהדרין ועונה על כל הדרישות של התלמידות, שכולן נהנות כאשר הן מחליפות את ספריהן על טהרת הקודש. יצויין, כי גם הספרים שמחבריהם הם חרדים מבוקרים, משום עינא בישא ...

משלוחים לכותל

בעידן של משלוח חללית לירח, אין צורך לבוא לכותל להתפלל אלא אפשר לעשות כל הבקשות באמצעות 50 ש"ח.

בירושלים פורסמה, סגולה בדוקה ומבודקת, העוזרת לכל בעיה מתעוררת: עקרות, זווג טוב, שלום בית, ואפילו ... גירושין. לא צריך ללכת לכותל ובפרט כאשר הדרכים מסוכנים כלשונם, אלא יש מי שיעשה את העבודה עבורך תמורת 50 ₪, במשך 40 יום רצופים יומם ולילה, עליך לשלוח צק על סך הנ"ל, והכל יבוא בשלום.

ונסיים בסיפור משעשע וגם עצוב, ידועה האימרה המפורסמת באידיש: אזורנאליסט שטרבט ניט פון א הארץ פעלער, נאר פון א דרוק פעלער", כלומר עתונאי לא מת בהתקף לב מטעות דפוס, הדברים אמורים לגבי עורך, בעתון מסויים שהיה בור מדאורייתא, כלומר עם הארץ גמור, שהיה תמיד מתקן את העתונאי, שהיה מבין באותיות הקטנות. על כך סיפר לנו הרב יעקב קצנלנבויגן יו"ר פא"י בירושלים והאיש הדומיננטי במפלגה כולה.

כאשר היה תינוק בן 4 וכבר הלך ל "חדר" הירושלמי של הנוסח, הישוב הישן, אביו המנוח הגאון הירושלמי הרב רפאל קצנלנבויגן ז"ל, שהיה גם מומחה בבחינת תינוקות של בית רבן, פעם סר לחדר בו למד בנו יענקלה ושאל אותו בפרשת "לך לך" את השאלה: מי היה פרא אדם? על כך ענה בנו הקטן: ישמעאל. שוב שאל אותו: ישמעאל היה ילד או ילדה? כמובן ילד. שאל אותו בשלישית איך אומרים על ילדה, והוא לפי תומו ענה: פרה אדומה.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הרב כהנמן 100, בני-ברק (בית יעקב בשכונת רמת אלחנן) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק (מרכז האדמו"ר מסאטמר) | הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות