לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הראשי אליהו מבשר:

בקרוב נברך על פרה אדומה "כחול לבן" מחווה בבת שלמה


מאת: סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 14/12/1989 (יום חמישי)
בקרוב נזכה לפרה אדומה "כחול לבן" שתאפשר, לפי ההלכה, לעלות על הר הבית. לפי ההלכה העליה למקום אסורה לטמאי מתים ורק אפר הפרה האדומה מטהר.

אתמול ביקר הרב הראשי מרדכי אליהו בלוויית ראשי "מכון המקדש", הרב ישראל אריאל והרב מנחם בורשטיין, (האחרון חוקר המקדש ופרה אדומה) בחוותו של דני גרינברג בבת שלמה. הרב הראשי עמד על כל הסידורים הנעשים בחווה לקראת לידת הפרה האדומה.

במהלך הביקור מסר מנהל החווה על גילוי חדשני בתחום ההנדסה הגנטית של חוקרי מעבדת החווה, שמצאו שיטה חדשנית לאבחנת מין העובר בימים הראשונים לעיבורו. לגילוי זה יש השלחות מרחיקות לכת מבחינת ההלכה. בתחום חקר הפרה האדומה מאפשר הדבר לוודא לידת פרה ממין נקבה דווקא ומאפשר פתרון לבעיית לידת בכורים האסורים באכילה בהעדר מקדש. הגילוי מאפשר להשתיל עובר נקבה אצל בהמה מבכירה ובכך לפטור את הבהמה מחובת הבכורה.

לגילוי גם השלכות כלכליות מרחיקות לכת העשויות להשפיע על משק הבשר והחלב בארץ. גורמים כלכליים שונים, ביניהם משרד המסחר והתעשיה, עוקבים בעירנות אחרי התפתחות המחקר ומקווים להפיק ממנו תועלת בתחומים שונים.

לפני פרידתו בירך הרב מרדכי על הגילוי ואימץ את ידי מנהל החווה בקבעו כי יש בהישגיו תרומה גדולה ואמר: "שנראה בלידת פרה אדומה, נשמח ונברך שהחיינו".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב משגב לדך 40, ירושלים (מכון המקדש - העיר העתיקה) | הר הבית ירושלים | בת שלמה (החווה נקראה ג. ג. בלי חיים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות