לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ממשל רייגן עוזר לארגן הפגנת היהודים בארה"ב נגד גורבצ'וב

אגודת הרבנים בארה"ב אוסרת להשתתף בהפגנה


מאת: מרים פוקס, סופרת "דבר" בניו-יורק
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 23/11/1987 (יום שני)
ניו-יורק (מיוחד ל "דבר"). - ממשלו של הנשיא רייגן עוזר מאחורי הקלעים בארגון הפגנה למען יהודי ברה"מ שתתקיים בוושינגטון ערב בואו של מנהיג ברה"מ גורבצ'וב לפגישת פסגה עם נשיא ארה"ב רונאלד רייגן - נכתב אתמול בשבועון "ניוזוויק".

לדברי השבועון, אמר בשבוע שעבר הנשיא רייגן למארגני ההפגנה, שהיה רוצה להשתתף בהפגנה זו אלא שהפרוטוקול אינו מאפשר לו זאת. בהפגנה יישא דברים סגן הנשיא ג'ורג' בוש וישתתף בה הסנאטור בוב דול, שניהם מתחרים מטעם המפלגה הרפובליקאית למועמדות המפלגה לנשיאות.

סופר "דבר" בירושלים נח זבולוני מוסר:
אגודת הרבנים בארה"ב, המזוהה עם אגו"י, קוראת לא להפגין נגד מיכאיל גורבצ'וב בעת ביקורו הקרוב בוואשינגטון ואוסרת על יהודי אמריקה להשתתף בהפגנות אלו.

בקריאה של אגודת הרבנים נאמר בין היתר: "אגודת הרבנים מעולם לא היתה בעד הפגנות צעקניות נגד ברה"מ שלא הביאו לידי תוצאות חיוביות, כי אם להיפך, ונשיאה המנוח, הרב משה פיינשטיין, התריע על כך. הוא היה בעד השתדלות והידברות ברוח טובה עם המנהיגים הסובייטים בקרמלין, ולא בעד עריכת הפגנות צעקניות, שלא הביאו לידי תוצאות חיוביות אלא רק התגרו במנהיגים הרוסיים".

"בפרט כיום, כשבראש השלטון עומד מיכאיל גורבצ'וב ורוחות חדשות מנשבות בקרמלין לגבי יהודי ברה"מ והטבה חלה ביחס להגירה ולענייני דת, על אחת כמה וכמה שאסור להפגין נגדו".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הקרמלין מוסקבה, רוסיה | 1600 Pennsylvania Ave, וושינגטון, ארצות הברית (הבית הלבן) | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות