לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המרכז לטהרת המשפחה בפעולתו


מאת: ז. חן
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 6) - 24/06/1960 (יום ששי)
מיון מהיר:
אחד המוסדות המפוארים במדינתנו הוא "המרכז לטהרת המשפחה - קרן המקוואות".
אכן אין לו למוסד זה משרדים מפוארים אלא משרד צנוע באיזור צנוע בירושלים ברחוב חגי בגאולה מפני שראשיו הם בדעה שכל הכנסותיהם קודש אך ורק למען המטרה. ובכל זאת רישומו של מוסד זה ניכר ומפורסם בכל פינה בארץ ישראל, בכל הישובים החדשים ואף הותיקים.
כאשר הם עומדים בפני בעיה של בנין מקוה יש להם כמעט רק הכתובת האחת והיחידה והוא "המרכז לטהרת המשפחה בירושלים", העוזר בכספו במימון הבניה וגם מבצע את העבודה על ידי עובדיו באופן ישיר.

לשם כך יש להם מלבד העובדים, גם מכונית משלהם הנודדת בכל דרכי הארץ עם עסקני המפעל הזה לשם פיקוח על הבניה ופיקוח גם על אלו המקוואות אשר כבר נבנו. הנה בעת ובעונה אחת הם עסוקים בבניין מקוואות בעפולה, בפרדס חנה, אשתאול, בגילת, בתענכים וכו'. ומעניין לציין כי במשך שנה אחת בלבד הוציאו לצרכי בנין מקואות למעלה ממאה אלף לירות, ובשנה זו שנת תש"ך משוערת ההוצאה לצרכי בנין מקואות לכדי מאה אלף לירות.

זולת זאת עוסק מפעל זה גם בתעמולה והסברת ערך המצווה הזאת, אשר כידוע הינה ענין שמירת טהרת המשפחה, הוא יסוד היסודות של קדושת עם ישראל אשר אבותינו ואמותינו שמרו על כך במסירות נפש. מוסד זה מפיץ רבבות חוברות הסברה בשפות שונות ומקיים מסיבות ואסיפות הסברה.

ראוי להדגיש כי כשם שפעולות מפעל זה אינן מבדילות בין חוג לחוג ובין מפלגה למפלגה, כך הוא נהנה מאהדה נאמנה מכל החוגים וכל המפלגות.

על כל הפעולות האלו מנצח הרב רבי אפרים זלמן היילפרן עם ר' יהושע לוי ובראש פעולות מימון התקציב של המוסד עומד הנדבן העסקן המפורסם מר מקס שרייבער.

הערות: כפי שמצויין בדף "אודות האתר" שם העט ז. חן הוא היפוך האותיות של נח ז. לבד מהנושא חיזוק נוסף לעובדה שאכן מאמר זה נכתב ע"י רנ"ז היא העובדה שהמרכז נמצא ברחוב חגי. רחוב קטנטן בשכונת גאולה בו התגורר נח זבולוני ומשפחתו לפני שעבר לשכונת קרית משה.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חגי 11, ירושלים (המרכז הארצי למען טהרת המשפחה בישראל - קרן המקוואות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות