לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"האגודה למען גרי צדק" עומדת להגביר תנועת הגיור


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 08/01/1961 (יום ראשון)
תכניות לפעולות נרחבות המכוונות להגביר את תנועת הגיור בארץ ובחוצה לה נפרשו במושב המשותף של כמה עשרות נציגי "האגודה למען גרי צדק" בישראל, אשר לה עשרה סניפים ברחבי המדינה, ונציגי "האגודה להפצת היהדות בניו יורק", שהתקיים בסוף השבוע ליד שולחנות ערוכים במלון המלך דוד בירושלים.

"בכוונת האגודה הישראלית להקים בירושלים מוסד מיוחד להכשרת דוברי הדת היהודית וכן להכשרת מועמדים לגיור ולהפעיל כלים בעלי ערך דתי יהודי לשם קירוב העמים להבנתה" - גילה ד"ר ישראל בן זאב, יו"ר האגודה למען גרי הצדק.

ד"ר פאול ריבנפלד, יו"ר האגודה להפצת היהדות בניו יורק מסר על הכנות לקיום ועידה ארצית בארה"ב באביב השנה, אשר ידונו בדרכים להפצת היהדות, על ידי הקמת מרכזי הסברה משוכללים במקומות מרוכזים בערים הגדולות, עריכת מסעות הסברה פומביות בקרב יהודים ולא-יהודים ובהוצאה לאור של חוברות וספרונים להפצת עיקרי היהדות לפי ההלכה והשקפת העולם היהודית.

ד"ר ריבנבפלד הציע להקים גם בישראל "אולפן ליהדות" עבור תיירים מכל העדות והדתות. כמה מן הנואמים טענו כי פעולת הגיור היא צורך היסטורי שנוצר לאחר קום המדינה. בישראל קיימת בעיית אלפי נכרים, בעיקר נשים זרות שנישאו ליהודים אשר - לדעת האגודה - חובה לגיירן, כי ילדיהן ערלים. המרצה תבע את עזרת הרבנות להגברת פעילות הגיור, כשם שעשו חכמי ישראל בכל הדורות.

ד"ר ריבנפלד ציין כי פעולת הגיור היא לדעתו - המשך הציונות לאחר קום המדינה.

הרב מ. וולגלרנטר, מזכיר הרבנות הראשית הסביר את דרכי הפעולה של הרבנים ובתי הדין ואת גישתם, לפיה אין לגייר כל אדם ללא תנאי.

הערות: העובדה שרנ"ז התמקד באגודה למען גרי צדק מלמדת שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבן עזרא 12, ירושלים (כתובתו של הד"ר ישראל בן זאב מייסד האגודה למען גרי צדק בישראל ובפזורה - רחביה) | רחוב דוד המלך 23, ירושלים (מלון המלך דוד) | ניו יורק, ארצות הברית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות