לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מה בדיוק עשו היהודים לישו?


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 11) - 20/03/1995 (יום שני)
1. סיפור משעשע המתקשר להתקפתם של חברי "הליכוד" ו- "צומת" את גונן שגב וחבריו שפרשו מ "צומת" הקימו מפלגה והצטרפו לקואליציה עם יצחק רבין. 2. שידור חוזר - שידור חוזר של התכנית הרדיו "חוגה" בעריכתו של בני הנדל, על העדה הבוכארית בירושלים עוררה שמחה בחוגי העדה. 3. ברונפמן לנשיאות - לחץ מופעל על אדגר ברונפמן נשיא הקונגרס היהודי העולמי להציג את מועמדותו כיושב ראש ועידת הנשיאים היהודיים בארצות הברית.

א-פרופו מקרה השר גונן שגב, האם הרגו אותו, או רק הוציאו לו את הנשמה?

"צומת" ו "ליכוד" אמנם אינם "הורגים" בבת אחת את ח"כ גונן שגב, שר האנרגיה, אלא מוציאים "טיפין טיפין" את הנשמה שלו. אפרופו, מספרים סיפור על משלחת רבנים גדולה, שמנתה 40 רבנים, שעמדה להגיע מניו-יורק לווארשה בירת פולין.

ידוע, כי הפולנים – לא יהודים, אוהבים את ה "טיפ", תשר בעברית. לקראת בואה של משלחת כה גדולה של רבנים, הייתה דריכות בקרב עובדי נמל התעופה, אליו אמורים להגיע הרבנים. העובדים התכוננו "לשלל" רב שיפול לכיסיהם, אבל האכזבה לא אחרה לבוא. היה זה כאשר ירד הרב הראשון מכבש האווירון שהביא אותם, התייר, התחמק מהעובדים בנמל שתבעו את התשר בפה, והלך לו לדרכו. מרוב כעס הפליט הפולני: "היהודים הארורים הרגו את ישו" וככה חוזר חלילה, עד אחרון הרב שירד מהכבש. ואז, להפתעתם הרבה נתן את התשר עבור כל הנוסעים, תשר הראוי להתכבד ... הפולני שהופתע מן התשר הגדול אמר: "יהודים לא הרגו את ישו, אלא הוציאו ממנו את הנשמה" ...

כאמור, גם במקרה של גונן שגב עשו אנשי "צומת" ו "ליכוד" את מה שעשו הרבנים לפולנים לגונן שגב.

הגדילה לעשות חברת כנסת מהליכוד, שהאשימה את הד"ר גונן שגב, כי הנפיק אישורים פיקטיביים לנכים נפגעי הנאצים. על כך כבר נאמר במקורות: "הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה. אלא כל המנבל פיו, אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה, הופכין עליו לרעה" (שבת ל"ג ע"א – כתובות ח' ע"ב). ואם ח"כ מליכוד אינה יודעת את משמעות הדברים, עליה לפנות אל רעה, ח"כ יוסף בא-גד, שיסביר לה במה מדובר.

שידור חוזר

העדה הבוכרית בארץ בכלל, ובירושלים בפרט, שאבה נחת מהתכנית ברדיו "חוגה" בעריכתו של בני הנדל, על העדה הבוכארית בירושלים ועל העלייה הראשונה של עדה זו.

התכנית בשידור חוזר נערכה ביום 3 בינואר 95. בה כיכב ברוך חפץ עורך "עכשיו", נינו של העולה הבוכארי הראשון הרב דוד חפץ ז"ל שעלה לארץ בשנת תרל"א, לפני יותר מ-120 שנה.

התכנית שבתה את לב עדה שלמה, ברוך חפץ, סיפר את ההוי הבוכארי אשר היה קיים בשכונת הבוכרים בירושלים, על תולדות משפחתו הברוכה והענפה, על המאכלים המיוחדים לבני העדה, תוך פירוט מרכיביהם.
התוכנית לוותה בשירים ומנגינות בוכאריות יהודיות, כזכור, היה זה שידור חוזר, וזאת לאור ההצלחה הרבה שהייתה לתכנית זו בזמנה ב "קול ישראל", הוחלט על שידור חוזר.

ברונפמן לנשיאות

בירושלים מפעילים לחץ על אדגר ברונפמן נשיא הקונגרס היהודי העולמי להציג את מועמדותו כיושב ראש ועידת הנשיאים היהודיים בארצות הברית.

ארגון הגג של יהודי ארצות הברית הנקרא "ועידת הנשיאים" התדרדר לאחרונה והגיע לשפל ובכדי לשקם אותו, רוצים להעמיד את אדגר ברונפמן דמות יהודית מוכרת רבת פעילות בעלת השפעה. נוסף לכך ידוע ברונפמן כמצודד במדיניות הממשלה הנוכחית בהסכמי השלום, ומקובל, כמי שיוכל ללכת את השורות ואת מרכיבי ועידת הנשיאים לתמיכה בתהליך השלום.

היו"ר הנוכחי לסטר פולק שהחזיק בתפקיד זה בשנתיים האחרונות אמור לסיים את כהונתו בחודש זה, אך טרם נמצא מועמד מוסכם שימלא את תפקידו, והוא מתבקש להמשיך בתפקידו מספר חדשים נוספים.

כפי שמוסרים ששר החוץ שמעון פרס התקשר עם ברונפמן ובשיחה טלפונית שידל אותו להתמודד על תפקיד זה, יודעי דבר אומרים כי זו הייתה הפניה השלישית של פרס אל ברונפמן בנידון. הפניות הקודמות נעשו בפגישות שקיימו שניהם באירופה.

ברונפמן טרם נענה לפניות, אומרים כי ברונפמן יהיה מוכן לשקול את קבלת התפקיד, בתנאי שיוצא לו בדרך של פניה מיוחדת, שתבוא מצד ראשי הוועידה, והבטחה מראש כי ייבחר בהסכמה כללית.

ברונפמן המקובל על כל גוני הקשת הפוליטית, עשה רבות בכהונתו כנשיא הקונגרס היהודי העולמי וישנם רבים המבקשים ממנו לא לקבל את הכהונה החדשה ולהשאיר חלל ריק בארגון העושה רבות למען היהדות העולמית, דהיינו: הקונגרס היהודי העולמי.

הערות: ב- 1995 פרשו גונן שגב, אלכס גולדפרב ואסתר סלמוביץ ממפלגת "צומת", הקימו את מפלגת "יעוד" והצטרפו לממשלתו של יצחק רבין


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 633 Third Avenue, ניו יורק (מרכז ועידת הנשיאים) | שכונת הבוכרים ירושלים | ורשה, פולין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות