לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שיעורי הרב יוסף נקלטים גם באיראן


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 11) - 05/04/1995 (יום רביעי)
מיון מהיר:
לימוד תורה
נצרות
תחבורה ציבורית
תרופות
1995
1. שיעורי התורה של הרב עובדיה יוסף, מועברים בלויין לארצות רבות ואפילו באיראן הם נשמעים. רק בבני-ברק בגלל המחלוקת בין הרב יוסף לרב שך לא ניתן להאזין לשיעורים אלה. 2. כבוד לארכיהגמון? - החרדים בירושלים הנלחמים במיסיון מתרעמים על הענקת תואר עמית כבוד לארכיהגמון משיקאגו ע"י האוניברסיטה העברית. 3. ככר חפץ - ועדת השמות של עיריית ירושלים תקרא רחוב או ככר על שמו של שמעיה ברוך חפץ ז"ל, מראשוני העולים מבוכרה לירושלים וממנהיגי העדה. 4. נגד הפסיפלורה - חרדים בירושלים מעלים חשש שהתרופה "פסיפלורה" אינה כשרה ויש בה חשש של נבלה וטריפה.

שיעורי התורה של הרב עובדיה יוסף נקלטים דרך לויין בכל אירופה וגם בחלקים של איראן, שגם בה, מסתבר, ישנם יהודים הצמאים לדברי תורה. רק בבני ברק נותק הקשר, עקב הריב בין הרב יוסף לרב שך

שידורי השיעורים של הרב עובדיה יוסף באמצעות לוויין אירופי טרנס-אטלנטי יקיפו את כל כדור העולם ויגיעו עד לאיראן. בימים אלה נערכות הקהילות היהודיות במקסיקו, ארגנטינה, פנמה, אורוגוואי, ארצות הברית, אנגליה, צרפת וספרד לקראת השידור הנסיוני משיעוריו של הרב עובדיה יוסף, ששומעים אותם בכל הארץ, פרט לבני ברק.

קהילות אלו ואחרות כבר פנו וביקשו להכליל אותן בתוך המסגרת של השיעורים האלה, על מנת לחזק את הקהילות ולגבש אותן, ואולי גם שישפיע על עליה לישראל. אולם אליה וקוץ בה, במספר מדינות כמו ארצות הברית, מדובר על "הקפאת השידור" בלוויין ושידורו לאחר שעות. כי בעת שהרב עובדיה יוסף מעביר את השיעור שלו בשעה 9 בערך במוצאי שבת, הרי בארצות הברית עדיין שבת אחרי הצהריים.

יצויין, כי שיעוריו של הרב יוסף נקלטים גם באיראן באזורים שונים של המדינה החומיינית ויהודים רבים קולטים את השיעורים במכשירים ביתיים.

הרב אוריאל דוידי רבה הראשי של פרס לשעבר, שעלה לישראל סיפר, כי בפרס ישנם בערך 17-15 אלף יהודים שומרי מסורת ומצוות והם כמהים לשמוע דברי תורה בשפה המובנת להם ולכן ביקשו שרב פרסי, היודע את שפת המדינה, יתרגם להם את שיעוריו של הרב יוסף, בשידוריו בלוויין.

הרב דוידי הדגיש, כי אסור להציב אנטנה מיוחדת ללוויינים באיראן והעובר על כך צפוי לעונש מוות. ואפילו לדבר בטלפון הישיר מסוכן, שכן ישנה האזנה קבועה לשיחות. הוא סיפר, כי לפני כמה חודשים היה מקרה מזעזע, של יהודי ממשפחה מכובדת באיראן שהוציאו אותו להורג לאחר שדיבר בטלפון עם בנו בישראל, והאשימו אותו שקלל את איראן.

גם בשטחים, שהרב יוסף גורס "שלום תמורת שטחים", נחנכה נקודת שידור, אף בישובים לא דתיים כמו: מכבים ורעות. הקוריוז הוא: דווקא בבני ברק עיר התורה והחסידות נותק השידור של הרב יוסף ותושבי העיר אינם נהנים משיעוריו, הרקע של הניתוק המריבות בין הרב עובדיה יוסף לבין מנהיג היהדות החרדית הליטאית, הרב אליעזר מנחם שך.

כבוד לארכיהגמון?

ארגונים חרדיים בירושלים, העומדים בראש המאבק נגד המיסיון בישראל, הביעו מורת רוח וזעם מהענקת תואר עמית כבוד לארכיהגמון משיקאגו, הקרדינל ג'וזף ברנדרין, על-ידי האוניברסיטה העברית בירושלים, בגלל פעילותו להידוק היחסים בין הנצרות לבין היהדות. הקרדינל ג'וזף ברנדרין בא ב-23 למארס לירושלים, בלוויית משלחת רמת דרג המורכבת ממנהיגים יהודים וקאתולים משיקאגו, לקבל את התואר עמית כבוד שתעניק לו האוניברסיטה העברית כאות הוקרה על מסירותו לשלם העולם ועל התמיכה שהוא מעניק לדו-שיח יהודי-נוצרי, שהוא לצנינים בעיני החרדים.

הארכיהגמון שזה ביקורו הראשון בישראל, מכהן בכהונתו מאז 1982, ומשמש בנציג קבוע בסינוד (אסיפת גדולי הכנסיה לשם דיון בעניני הכנסיה – נ.ז.) הבישופים בוואתיקאן, ממלא תפקידים חשובים בוועדת הייעוץ של הואתיקאן ברומא. לכהונות חשובות אלו התמנה ע"י האפיפיור בכבודו ובעצמו. הוא גם פעיל בנושא שלום העולם, ובשנת 1983 הוענק לו פרס אלברט איינשטיין לשלום, כאות הוקרה לתפקיד שמילא בפיתוח כללים מנחים לכמורה הנוצרית בנושא השלום. הארכיהגמון ברנדרין נחשב לאחד השושבינים בעידן החדש של היחסים בין הנצרות ליהדות שהגיעו לנקודת מפנה עם כינון יחסים דיפלומאטיים בין מדינת ישראל לבין הכס הקדוש.

ככר חפץ

ועדת השמות של עיריית ירושלים תקרא רחוב או ככר על שמו של שמעיה ברוך חפץ ז"ל, מראשוני העולים מבוכרה לירושלים וממנהיגי העדה. הוא הראשון שהפעיל קו אוטובוסים בירושלים, אשר בימים אלה מלאו 70 שנה להפעלתו. הבקשה לעיריית ירושלים לקריאת רחוב או ככר הוגשה ע"י תנועת "יד לראשונים". בפנייה צוינו מפעליו הרבים של המנוח וכן צורפה גם המלצה מטעם "אגד" וקטעי עיתונות רבים המספרים על אודות פעליו של המנוח ואשר פורסמו לפני כ-60 שנה. למנוח, ביניהם מר ברוך חפץ, עורך כתב העת "עכשיו" והקבלן הירושלמי מרדכי יונה ואחרים.

נגד הפסיפלורה

חרדים בירושלים "גילו" כי התרופה הנפוצה לילדים וגם למבוגרים בשם פסיפלורה יש בה משום חשש של נבלה וטריפה, באזהרה נאמר כי היות שהתרופה זו נפוצה ונמכרת בלי מרשם רופא, רק במקרה של סכנה מותר להשתמש בה, אבל צריך קודם להתייעץ עם רופא ומורה הוראה (רב). חשש של טריפה ונבילה נובע מזה שזו תרופה המיובאת מחו"ל (אנגליה) ובלי רשימת המרכיבים והיא מכילה יין אדום וגם גליצרול, הרי ברור כי היין הוא יין נסך והגליצרול מקורו מבעל חי ולכן יש חשש של טריפה ונבלה. ובזכות השמירה ממאכלות אסורים נזכה ל "והסירותי מחלה מקרבך".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (שכונות חרדיות) | גבעת רם, ירושלים (האוניברסיטה העברית) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | איראן | כיכר שמעיה ברוך חפץ ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות