לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המוזיאון היהודי בפראג ליד מיניסטריון החנוך הצ'כוסלובקי


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 6) - 24/01/1964 (יום ששי)
המוזיאון היהודי המלכותי בפראג, בירת צ'כוסלובקיה, המכיל רבים מאוצרותיה הרוחניים של היהדות, עבר החל מחודש זה מרשותה של עיריית פראג, לידי המיניסטריון להשכלה וחינוך של ממשלת צ'כוסלובקיה, הודעה זו פורסמה בעתוני צ'כוסלובקיה שהגיעו באחרונה לישראל.

במוזיאון היהודי בפראג, שמורים כתבי-יד עתיקים, תעודות ומסמכים חשובים מתקופות שונות בתולדות הישוב היהודי בארץ זו, המהווים אוצר בלום ושומר של התרבות היהודית בכל התקופות. כן שמורים בתוכו יצירות אמנותיות המשקפות את סופו התוצאתי של ישוב יהודי מפורסם זה בהן הונצח הסבל האיום של היהודים בעת הכיבוש הגרמני. רבים מבין הציירים אינם בחיים ונספו בכבשני האש של מחנות ובמחלות למיניהם.

רבים הם המבקרים במוזיאון זה, לפי הסטטיסטיקה הרשמית ביקרו בו עד סוף שנת 1963 327 אלף איש, שרבים מהם היו תיירים מארצות שונות הן ממערב והן ממזרח.

כן ישאיל המוזיאון את היצירות שציירו ילדי הגיטו בטרייזינשטאט, לתערוכות שמוזיאונים שונים בארצות הברית החליטו לקיימן. הרעיון הוא פרי יוזמתה של הגב פויכטוונגר אלמנתו של הסופר היהודי-גרמני ליאון פויכטוונגר, הרב' מרטה גרה בקליפורניה והיא לקחה על עצמה את היזמה לארגן תערוכות על הגיטאות כדי לא לשכוח ולא להשכיח מה שעוללו הגרמנים לעם היהודי.

בין המוצגים שבמוזיאון נמצאות יצירתיו של הפילוסוף והאסטרונום היהודי הנודע דוד גאנס (1541-1613), הפילוסוף והאסטרונום יוסף דלמדיגה דה קנדיה (1591-1655) ושל יהודה לייב בן בצלאל שמת בשנת 1609.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: פראג, צ’כיה (U stare skoly 141/1 110 00 - המוזיאון היהודי) | Terezin, צ’כיה (גטו טרזיינשטט)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות