לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סבך חדש בהכנת בחירות הרב הראשי

הרבנות הראשית הודיעה על ביטול מינוי הרב אבו-רביעה מ "ועדת-השמונה"


מאת: סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 11/07/1960 (יום שני)
המתיחות מסביב להכנות לבחירת הרבנים הראשיים נכנסה לשלב חדש, כאשר מועצת הרבנות הראשית נתכנסה אתמול לישיבה דחופה וביטלה את מינויו של נציגה בוועדת השמונה, הרב עמרם אבו רביע, בגלל השתתפותו בישיבת הוועדה שזומנה על ידי שר הדתות.

דובר משרד הדתות אמר אמש בתשובה להחלטה זו כי ביטול המינוי הוא נסיון להחזיר את הגלגל אחורנית. משרד הדתות יבדוק אם דבר זה הוא אפשרי לאחר שהוועדה החלה כבר בפעולתה.

בהודעת מועצת הרבנות נאמר כי היא התכנסה לאחר שקיבלה מכתב משלושת נציגיה בוועדת השמונה המבקשים לשחררם מתפקידם בשל השתלשלות העניינים לנוכח התנהגותו "הבלתי ציבורית" של החבר הרביעי הרב אבו רביעה.

המועצה החליטה להעביר את הרב עמרם אבו רביע מחברותו בוועדה בציינה שהתנהגותו אינה הולמת רב בישראל המייצג את הרבנות הראשית. המועצה החליטה למנות במקומו את הדיין הרב מרדכי אליהו. עם זאת פנתה המועצה לשלושת הנציגים וביקשה מהם לחזור מבקשתם לשחררם מחברות בוועדת השמונה.

דובר הרבנות הוסיף כי הרב אבו-רביעה הוזמן על ידי שליח מיוחד להופיע בפני נשיא המועצה וחברים אחרים של המועצה אולם הוא סירב לעשות זאת בכל תוקף. לדברי הדובר הסתירה יד נעלמה את הרב אבו-רביע מפני מגע עם אנשים שלא ברשותה. "השליח המיוחד" של הרבנות הראשית היה, כפי שנודע, ח"כ משה נסים.

לסופרנו נמסר כי בישיבת מועצת הרבנות היה מספר משתתפים מועט בלבד. חלק מהמשתתפים הצביע נגד הסיכום.

בישיבת הממשלה הציע אתמול שר הסעד ד"ר י. בורג לכנס את ועדת השרים לענייני דת בכדי להתערב במה שנעשה מסביב לבחירת הרבנות. הממשלה דחתה את ההצעה בהחלטה שהדבר אינו בסמכותה.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על ועדת השמונה ועל המלחמה בין הרבנות למשרד הדתות באותה תקופה כפי שניתן לראות בכתבות המוזכרות ב "דפים בנושא", לכן סביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות