לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"ועדת ה- 8-3" מצפה לדעת היועץ המשפטי; הושהו פעולות הוועדה

המפלגה הדתית לאומית לוחצת על הרב מימון שיתפטר מראשות הוועדה


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 14/07/1960 (יום חמישי)
"ועדת השמונה" שהתכנסה אתמול בהשתתפות חמישה מחבריה בלבד החליטה שישיבתה הבאה תערך לאחר קבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בקשר לנציג הרבנות שכשרות החלפותו איננה ברורה.

בינתיים נודע כי המפלגה הדתית לאומית לוחצת על הרב מימון להתפטר מראשות הוועדה ועל ידי כך להביא לפיצוצה.


אתמול התכנסה הוועדה בהשתתפות 4 נציגי משרד הדתות והרב אבו-רביע, בעוד 3 נציגי הרבנות החרימו את הישיבה מכיוון שהרב מרדכי אליהו - הנציג החדש של הרבנות - לא הוזמן לישיבה. הוועדה נמנעה מלבחור סגן ליושב ראש, כפי שהחוק מחייב, והשאירה את הדבר עד לאחר שתתקבל חוות דעת היועץ המשפטי.

בישיבה השתתפו גם היועצים המשפטיים של משרד הדתות ד"ר י. גלזנר ומר מ. בן-עמי.

הדתיים-לאומיים לוחצים על הרב מימון - להתפטר

המפלגה דתית-לאומית החליטה לפעול להתפטרותו של הרב י. ל. מימון מראשות ועדת השמונה, ועל-ידי כך להביא לפיצוץ הבחירות - זאת נודע לסופרנו ממקורות יודעי דבר.

"למה באתם אלי עכשיו? האם אתם התייעצתם איתי מה לעשות ?" דברים אלה הטיח הרב מימון למשלחת המכובדים, בראשות שני השרים מהמפלגה הדתית-לאומית שביקרה אותו. הוא ציין בפניהם שהם כלל לא שאלו אותו בקשר לענייני הרבנות ואף חתרו למנוע את בחירתו.

הוא ציין כי למרות שלפני חמש שנים עשה לבחירת הרב י. נסים כרב ראשי הוא לא התייעץ איתו בבחירת הנציגים לוועדת השמונה. הרב מימון אמר למשלחת כי הוא עצמו האיש שעשה להקמת הרבנות וביסוס מעמדה, אך המפלגה הדתית-לאומית באה אליו רק עתה והתעלמה ממנו בשנים האחרונות.

הוא ערך חשבון עם כל חברי המשלחת וקבע מה חלקם למעשה ברבנות ובציונות. בסוף השיחה הודיע להם שיעשה הכל בכדי שהבחירות ייערכו בשיתוף הרבנות ומשרד הדתות, מתוך שלום וכבוד הדדי.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על ועדת השמונה באותה תקופה כפי שניתן לראות בכתבות המוזכרות ב "דפים בנושא". יום לפני פרסום כתבה זו, כתב כתבה שהופיעה בחתימתו: היועץ המשפטי יקבע: מי הנציג החוקי לועדת ה-8 שהכתבה הנוכחית מהווה המשך טבעי שלה, כך שסביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה)) | רחוב הרב מימון, ירושלים (כפי שצויין בכתבות קודמות, ישיבות הוועדה נערכו בביתו של הרב מימון) (מגורי הרב יהודה לייב מימון (שכונת הפועל המזרחי, לימים שכונת מימון) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות