לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות החליטה "לפוצץ" את הבחירות לרבנות הראשית

"במצב הקיים נמנעה האפשרות לקיום בחירות ציבוריות חופשיות"


מאת: סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 8) - 15/07/1960 (יום ששי)
מועצת הרבנות הראשית החליטה על "פיצוץ" הבחירות לרבנים הראשיים ולשם כך אישרה את התפטרותם של נציגיה בוועדת השמונה.

החלטתה של מועצת הרבנות נתקבלה שעה קצרה לאחר שהרב הראשי העביר ליועץ המשפטי מר גדעון האוזנר מסמכים ועובדות הנוגעים לכשרות חברותו של הרב עמרם אבו-רביע בוועדת השמונה. לרגל קבלת חומר זה עיכב היועץ המשפטי את הכרעתו.

לאחר הישיבה שנתקיימה בפנסיון "רייך" בבית הכרם, פורסמה ההודעה הבאה מטעם הרבנות:

הוקרה והערכה לנציגים המתפטרים

1) מועצת הרבנות הראשית לישראל נתכנסה היום לישיבה דחופה בירושלים כדי לדון בבקשת ארבעת נציגיה בועדת הבחירות הרב ס. חוגי, הרב א. גולדשמידט, הרב צ. מרקוביץ והרב מרדכי אליהו, לקבל את התפטרותם מחברות בוועדה, הואיל והתברר כי נציגי שר הדתות בוועדת הבחירות אינם מכבדים את החלטת הרבנות הראשית.

לאחר דיון בבקשה החליטה המועצה כדלקמן:
א. מועצת הרבנות הראשית מקבלת את התפטרותם של ארבעת נציגיה הרב סלמאן חוגי, הרב א. גולדשמידט, הרב צבי מרקוביץ והרב מרדכי אליהו, מוועדת הבחירות לרבנות הראשית לישראל.
המועצה מביעה הוקרתה והערכתה לארבעת הרבנים הנ"ל על עמידתם על משמר כבוד הרבנות הראשית והרבנים בישראל, ותמהה על שארבעת נציגי שר הדתות בוועדת הבחירות לא כיבדו את החלטת הרבנות הראשית מיום ט"ז בתמוז ש.ז.

ב. מועצת הרבנות הראשית מביעה צער וחרדה לנוכח הגילויים השונים הנוגדים את רוח התורה שנתלוו סביב ההכנות לבחירות לרבנות הראשית ואשר כתוצאה מהם נאלצה להסכים ולקבל את התפטרותם של נציגיה בוועדת הבחירות.

הרבנות הראשית קובעת כי במצב הקיים נמנעה האפשרות לקיים בחירות ציבוריות-חפשיות, אשר יבטיחו את עצמאותה של הרבנות הראשית.

הרבנות הראשית ובית ישראל יסכלו כל מגמה לרוקן מתוכנו ומעמדו המוסרי ולמעט דמותו של המוסד שהוקם ברטט קודש להנהיג ולהנחות עם השם בדרך התורה והמסורה ואשר בראשו עמדו רבנן תקיפי דארעא דישראל.


משרד הדתות תוהה ...

משרד הדתות הגיב על החלטת מועצת הרבנות הראשית מאתמול (יום ה'), בדבר קבלת התפטרות נציגי בוועדת-השמונה לבחירות הרבנות - כדלהלן:
א. מתפלאים על ש "ארבעה חברים" הגישו התפטרותם, הואיל ושאלת חברות החבר החדש הרב מרדכי אליהו, עומדת בפני הכרעת היועץ המשפטי לממשלה. חוגי משרד הדתות מביעים ספיקות, אם זה מסמכותה של מועצת הרבנות לקבל התפטרות חברי הוועדה.

ב. משרד הדתות תמה על התערבות ישירה של חלק ממועצת הרבנות, המועמד לבחירה, במהלכן של הבחירות וע"י כך הם הם המונעים את האפשרות התקינה מנציגיה בוועדת השמונה לפעול לפי מצפונם ולא כשליחיה ועושי-דברה של המועצה.

ג. משרד הדתות רואה את סיום תפקידה של המועצה בשאלה זו, עם בחירת נציגיה בוועדת-השמונה.

ד. עג להכרעתו של היועץ המשפטי בשאלת חברותו של הרב אליהו, אין שר הדתות רואה לנכון להגיב ביתר פירוט על מה שהגיב עד כה.


תגובה חריפה של הרב מימון

יו"ר ועדת השמונה הרב י. ל. מימון הגיב אמש בחריפות על החלטת מועצת הרבנות המכוונת לפוצץ את הבחירות.

מחוגי הרבנות נמסר כי המועצה כונסה מבלי לחכות לחוות דעת היועץ המשפטי מכיוון שהחלטת היועץ המשפטי אינה אלא חוות דעת ואינה מחייבת.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על ועדת השמונה והבחירות לרבנות הראשית באותה תקופה כפי שניתן לראות בכתבות המוזכרות ב "דפים בנושא". ייתכן עם זאת שכתבה זו קובצה ממספר כתבות של מספר כותבים, בכל אופן נראה שיותר מסביר שנח זבולוני הוא אחד מהם.

למרות שעל העמוד כתוב "עמוד 7" המספר הודפס בטעות וזה למעשה עמוד 8 בעיתון - העמוד האחורי


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הגיא 1, ירושלים (פנסיון רייך) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות