לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"מימד" חדש באינטרנט


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 11) - 29/06/1995 (יום חמישי)
1. תנועת "מימד" פתחה אתר באינטרנט להפצת עמדותיה העדכניות בארץ ובחו"ל. 2. הפועל ישחקו בשבת - סיעת ש"ס בהסתדרות מאיימת כי תצביע נגד תקציב ההסתדרות אם קבוצות הפועל ימשיכו לקיים תחרויות ספורט בשבתות ובחגים. 3. מערוך ברחם - בכנס נשים למען פוריות לפי ההלכה סיפר הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה, על אשה עם בעיות פוריות, ש "מומחית" ניסתה להגדיל את רחמה באמצעות מערוך.

תנועת "מימד", התנועה להתחדשות הציונית הדתית בירושלים, הצטרפה לרשת "אינטרנט" העולמית. סיעת ש"ס בהסתדרות הכללית דורשת שקבוצות ה- "פועל" לא יקיימו משחקים בשבתות

תנועת "מימד", התנועה להתחדשות הציונית הדתית בירושלים, הצטרפה לרשת "אינטרנט" העולמית. מנכ"ל "מימד", יוסי בן גל, מסר כי התנועה הצטרפה לרשת כדי להגביר ולייעל את התקשורת עם חבריה ואוהדיה בארץ ובעולם כולו, וכן על מנת להיעזר ב "אינטרנט" להפצת עמדותיה העדכניות בנושאים המעסיקים את החברה בישראל.

בקרוב תתחיל "מימד" לפרסם באמצעות האינטרנט חומר הסברה שוטף, ופרטים על אירועי התנועה ברחבי הארץ. נוסף לכך מסר בן-גל, כי ההתחברות ל "אינטרנט" תאפשר ל "מימד" להיות בקשר ישיר עם תנועת האחות שלה שקמה לאחרונה בארצות הברית, בשם "שביל הזהב".

התנועה באמריקה, בראשות הרב שמואל גולדין ופרופ' גיל קאהן, מעוניינת לקבל חומר הסברה ומידע על עמדות מימד "בזמן אמת" וההתחברות ל "אינטרנט" תאפשר לפתח את קשרי שתי התנועות - האחות בישראל ובארצות הברית. מימד התחברה לאינטרנט באמצעות חברת "נט מדיה" בישראל.

הפועל ישחקו בשבת

סיעת ש"ס בהסתדרות הכללית דורשת שקבוצות ה "פועל" לא יקיימו משחקים בשבתות ובחגי ישראל, אחרת הם יצביעו נגד תקציב ההסתדרות כולו. בדיון שהתקיים בהסתדרות על תקציב ההסתדרות לפעילות הספורט במשחקי הפועל ה-15 הביעה סיעת ש"ס התנגדות חריפה להקצבה זו בטענה, כי "הפועל" משחק בשבתות ויש במשחקים אלה משום חילול שבת. הם הציעו להעביר את המשחקים לימי חול. ואם לא יעשו זאת, מאיימת הסיעה כי תצביע נגד התקציב כולו.

בהסתדרות לא מתייחסים ברצינות לאיומי ש"ס וזאת בגלל שהמקור היחידי שממנו יונקת ש"ס היא ההסתדרות, מאחר שנסתמו כל הצנורות והמקורות הממשלתיים, במשרדים בהם כיהנו אנשי ש"ס כשרים.

יצויין כי עיריית ירושלים שהחרדים שולטים בכיפה ובקופה של העיריה, סרבה להקציב כספים למוזיאון המדע בירושלים בטענה, כי שם מחללים את השבת. בו בזמן מקציבה העיריה מיליונים לאגודות הספורט השונות בעיר שמחללות שבת בפרהסיה.

מערוך ברחם

גם זה קורה בירושלים, עיר הקודש. הגדלת רחם של אשה כדי שתוכל ללדת, נעשה בעזרת מערוך מטבח, המיועד לגלגול הבצק, גרם לשטפי דם קשים ובדרך נס נמנע אסון כבד לאשה.

בכנס נשים למען פוריות לפי ההלכה ובמעמד הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר הרב מרדכי אליהו, שהדגיש את החשיבות של התארגנות נשים בסיוע לפעילויות של חסד, הזהיר הרב בורשטיין, ראש מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה), מפני טיפולי סרק והבטחות שווא, להכנס להיריון וללדת ילדים.

לדוגמא, הביא את מה שקרה בירושלים. אשה שעברו שנים ולא הולידה, אמרו לה, כי הרחם שלה הוא קטן ויש להגדילו וישנה "מומחית" המתגוררת בצפון הארץ שמוכנה לבוא לירושלים ולטפל בה.

כמובן זה קשור, בהוצאות גדולות, הטיפול בעצמו, הנסיעות והאשל. האשה הסכימה ו "המומחית" הגיעה בשעה טובה לירושלים והתחילה לטפל בה בעזרת מערוך מטבח גדול. הטיפול נמשך כמה שעות וגרם לשטפי דם קשים לאשה. כאמור, רק ברגע האחרון הצליחו הרופאים שטיפלו בה למנוע אסון בנפש. נשי ירושלים וכל הארץ – הזהרו מטיפולים כאלה.

מקור הכתבה

[המקור כפי שנשלח ע"י נח זבולוני]

"מימד" חדש באינטרנט

תנועת "מימד", התנועה להתחדשות הציונית הדתית בירושלים, הצטרפה לרשת אינטרנט העולמית. מנכ"ל "מימד", יוסי בן גל, מסר כי התנועה הצטרפה לרשת כדי להגביר ולייעל את התקשורת עם חבריה ואוהדיה בארץ ובעולם כולו, וכן על מנת להיעזר באינטרנט להפצת עמדותיה העדכניות בנושאים המעסיקים את החברה בישראל.

בקרוב תתחיל "מימד" לפרסם באמצעות האינטרנט חומר הסברה שוטף, ופרטים על אירועי התנועה ברחבי הארץ. נוסף לכך מסר בן-גל, כי ההתחברות ל "אינטרנט" תאפשר ל "מימד" להיות בקשר ישיר עם תנועת האחות שלה שקמה לאחרונה בארצות הברית, בשם "שביל הזהב".

התנועה באמריקה, בראשות הרב שמואל גולדין ופרופ' גיל קאהן, מעוניינת לקבל חומר הסברה ומידע על עמדות מימד "בזמן אמת" וההתחברות לאינטרנט תאפשר לפתח את קשרי שתי התנועות - האחות בישראל ובארצות הברית. מימד התחברה לאינטרנט באמצעות חברת "נט מדיה" בישראל.

הפועל ישחקו בשבת

סיעת ש"ס בהסתדרות הכללית דורשת שקבוצות "הפועל" לא יקיימו משחקים בשבתות ובחגי ישראל, אחרת הם יצביעו נגד תקציב ההסתדרות כולו.

בדיון שהתקיים בהסתדרות על תקציב ההסתדרות לפעילות הספורט, הביעה סיעת ש"ס התנגדות חריפה להקצבה זו בטענה כי "הפועל" משחק בשבתות ויש במשחקים אלה משום חילול שבת, ומציעים להעביר את המשחקים לימי חול, ואם לא יעשו זאת מאיימת הסיעה כי תצביע נגד התקציב כולו כאמור.

בהסתדרות לא מתייחסים ברצינות לאיומי ש"ס וזאת בגלל שהמקור היחידי שממנו יונקת ש"ס היא ההסתדרות מאחר שנסתמו כל הצינורות והמקורות הממשלתיים במשרדים בהם כיהנו אנשי ש"ס כשרים, וביקורת מבקרת המדינה הגב' מרים בן פורת, תוכיח ...

יצויין כי עיריית ירושלים שהחרדים שולטים בכיפה ובקופה של העיריה, סרבה להקציב כספים למוזיאון המדע בירושלים בטענה כי שם מחללים את השבת, בו בזמן מקציבה העירייה מיליונים לאגודות הספורט השונות בעיר שמחללים את השבת בפרהסיה ובהמוניהם. נשאלת השאלה מה ביני לבין חמי? ...

מערוך ברחם

בירושלים עיר הקודש גם זה קורה ... הגדלת רחם של אשה על מנת שתוכל ללדת שנעשה בעזרת מערוך מטבח המיועד לגלגול הבצק, גרם לשטפי דם קשים ובדרך נס נמנע אסון כבד לאשה.

הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה), בכנס נשים למען פוריות לפי ההלכה ובמעמד הרב הראשי לשעבר הרב מרדכי אליהו הראשון לציון, שהדגיש את החשיבות של התארגנות נשים בסיוע לפעילויות של חסד, הזהיר הרב בורשטיין על טיפולי סרק ובהבטחות שווא, להיכנס להריון וללדת ילדים.

לדוגמא, הביא את מה שקרה בירושלים. אשה שעברו שנים ולא הולידה, אמרו לה, כי הרחם שלה הוא קטן ויש להגדילו וישנה "מומחית" המתגוררת בצפון הארץ שמוכנה לבוא לירושלים ולטפל בה. כמובן זה קשור בהוצאות גדולות, הטיפול בעצמו, הנסיעות והאש"ל, האשה הסכימה ו "המומחית" הגיעה בשעה טובה לירושלים והתחילה לטפל בה בעזרת מערוך מטבח גדול. הטיפול נמשך כמה שעות וגרם לשטפי דם קשים לאשה. כאמור, רק ברגע האחרון הצליחו הרופאים שטיפלו בה למנוע אסון בנפש. נשי ירושלים ובכל הארץ – הזהרו מטיפולים כאלה ...


הערות על גירסת המקור:
כפי שניתן לראות הכתבות נלקחו ממספר כתבות שונות שנשלחו לעיתון, וכנראה מערכת העיתון החליטה לאגדם בצורה שונה במדור "מה בירושלים".

הכתבה הראשונה (תנועת מימד באינטרנט), זהה כמעט לחלוטין למקור. מעניין להיווכח שבעיתון מופיעה המילה "אינטרנט" תמיד במרכאות, בתור משהו מיוחד (בשנים ההם, זה עדיין היה משהו די חדשני), אך דווקא נח זבולוני מתייחס לאינטרנט כאל מילה שגורה שאין מקום להבליטה.

הכתבה השניה (הפועל ישחקו בשבת) גם דומה מאוד, לבד מהשמטת הסיום בו הוסיף נח זבולוני את השאלה שייתכן שלא הובנה ע"י מערכת העיתון.

הכתבה השלישית (מערוך ברחם) כמעט זהה לחלוטין.

- אלי זבולוני



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1995
לחצו לפתיחת המסמך
מקור הידיעה מודפס במכונת כתיבה ע"י נח זבולוני


לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב יד חרוצים 15, ירושלים (מפלגת מימד) | רחוב הארבעה 8, תל אביב (מרכז הפועל) | רחוב עזריאל 19, ירושלים (מכון פוע"ה - גבעת שאול) | רחוב ארלוזורוב 93, תל אביב (בית הוועד הפועל של ההסתדרות (משנת 1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות