לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מבצע הולכת-שולל של הנהלת עיריית ירושלים

לפני הבחירות הבטיחו מגרש לבעלי מלאכה - עתה דורשים תשלום מלא


מאת: סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 04/12/1960 (יום ראשון)
הנהלת עיריית ירושלים אשר ערב הבחירות העבירה בחפזון החלטה להעמיד מגרש גדול לרשות בעלי המלאכה שינתה עתה את החלטתה והיא דורשת מבעלי המלאכה תשלום מלא עבור המגרש.

סמוך לבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות הביאה הנהלת עיריית ירושלים הצעה להעמיד לרשות בעלי המלאכה בירושלים מגרש ברח' אגריפס שערכו כ-90 אלף ל"י. למרות שלהצעה זו היה ריח של בחירות תמכה סיעת תנועת החרות בהצעה לשם קידום מצב בעלי המלאכה, אשר רבים מהם נמצאים בסדנאות שמצבם גרוע מבחינה תברואתית ומבחינת תנאי העבודה.

הוליכה שולל את בעלי המלאכה

לאחרונה התברר שהנהלת עיריית ירושלים הוליכה שולל את בעלי המלאכה. היא תובעת מהם תשלום מלא, ומה שהיא מסכימה להעניק לבעלי המלאכה הינו רק הקלה בשיעורי התשלומים תמורת המגרש.

בישיבת ועדת הכספים של עירית ירושלים מחה נציג סיעת תנועת החרות מר אברהם אקסלרוד נגד צורת ההבטחה והפרתה למעשה. יחד עם זאת העלה מר אקסלרוד הצעה אלטרנטיבית האומרת כי: "על העירייה לבדוק את האפשרות של הקמת חברה משותפת של העיריה וארגון בעלי המלאה שתקים מרכז-מלאכה על המגרש העירוני ברח' אגריפס, בו יוחכרו או יימכרו בתי מלאכה בתנאים נוחים לבעלי מלאכה הזקוקים לכך, המקיימים סדנאותיהם במקומות בלתי מתאימים מבחינה תברואתית ותנאי עבודה".

הבעיה עומדת למצוא את הדה בישיבה הקרובה של מועצת העירייה.

הערות: כתבה שנכתבה יותר מ- 3.5 שנים אחרי כתבה זו בשמו של נח זבולוני: עירית י-ם דחקה את בעלי המלאכה משותפות בחברה שמטרתה לבנות את אזור המלאכה והמתייחסת לכתבה זו מוכיחה מעל לכל צל של ספק שכתבה זו נכתבה על ידו (וכמובן גם הקירבה לאברהם אקסלרוד שכנראה הוא מקור הידיעה).


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אגריפס ירושלים | כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות