לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פועלי בית-החרושת הירושלמי לנעלים הטילו מצור על בנין ה "הסתדרות"

מועצת הפועלים עומדת להפסיק את מתן "דמי ההשבתה" לפועלים ומפנה אותם ללשכת-העבודה


מאת: סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 15/12/1960 (יום חמישי)
עובדי בית החרושת הירושלמי לנעליים הטילו אתמול "מצור" על בניין ה "הסתדרות", כהפגנה נגד מועצת פועלי ירושלים, המבקשת להפסיק את "דמי ההשבתה" לעובדים.

בהיכנס ההשבתה לשבוע השביעי הודיע מזכיר מועצת פועלי ירושלים כי יפסיקו לשלם לעובדים 50% משכרם מ "קרן השביתה", מכיוון שהוא אינו רואה סיכוי לחידוש העבודה במפעל, ולכן עליהם לחפש עבודה באמצעות הלשכה. העובדים טוענים כי בקרן השביתה הצטברו סכומי כסף גדולים שכן מאז מפא"י שולטת בעיריית ירושלים, נוסף לממשלה, פחתו וכמעט אפסו שביתות רציניות בעיר ולא נוצלו הסכומים הגדולים המצטברים בקרן זו. הם מאשימים את המועצה בניהול גרוע של המו"מ שהביא לכך שהמפעל יהיה סגור, וזאת בנוסף לעמדתו של בעל המפעל מר נ. חבס.

300 העובדים מלאים התמרמרות נגד מועצת ירושלים אשר דווקא עכשיו כשכלתה פרוטה מכיסם, אחרי 6 שבועות של השבתה, מפסיקים להם תמיכה הדרושה לקיומם.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני כתב על השביתה בבית החרושת לנעליים בכתבה השביתה בביהח"ר הירושלמי לנעלים תיגמר עם העברת המפעל להסתדרות ... שהופיעה שלושה שבועות לפני פרסום כתבה זו והחתומה בשמו, כך שסביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 17, ירושלים (בית ההסתדרות - אולם מיטשל (משנת 1958)) | אזור התעשיה רוממה, ירושלים (בית החרושת הירושלמי לנעלים (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות