לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תזכיר של "בני ישראל"


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 21/05/1962 (יום שני)
משלחת של "בני ישראל" בראשותו של מר בנג'מין ביבי שהגיעה בסוף השבוע מהודו לישראל כדי להשתתף בקונגרס העולמי של בתי הכנסת הקונסרבטיביים שייערך בסוף החודש [ * ] , הביעה את נכונותה לפעול גם בהנחיות האחרונות של הרבנות הראשית לגבי נשואי בני עדת "בני ישראל".

בינתיים פנתה עדת "בני ישראל" בארץ, בתזכיר לנשיא המדינה, לראש הממשלה ולכל הסיעות בכנסת שיעלו את תביעתם מעל במת הכנסת, להכיר בהם כאזרחים שווי זכויות וכבנים רצויים לעם ישראל. בתזכיר זה הם מגוללים את כל פרשת "בני ישראל" על כל פרטיה ומבקשים לעשות את כל אשר ביכולתם כדי להסיר את הכתם מעל בני עדתם.

בין היתר הם כותבים בתזכיר, כי רק כאן בארץ נסתבר להם, כי לפי הוראות הרבנות, למרות שראו עצמם כיהודים לכל דבר, וחרף העובדה שנקראו לעלות ארצה כיהודים, אין הם נחשבים ליהודים, ואין הם זכאים להיכלל בכלל ישראל הלכה למעשה. במדינת ישראל נתחוור להם, כי שמירתם העקבית על קשריהם עם דת ישראל עומדת עתה להיות להם לרועץ.

דפים בנושא:


הערות:
* הכינוס העולמי הראשון של איגוד בתי הכנסת הקונסרבאטיביים, התקיים ב- 29/5/1962 בבנייני האומה בירושלים.

נח זבולוני הירבה לכתוב על מאבקם של "בני ישראל" להכרה ביהדותם ולהסרת הגבלות הרישום לנישואים, כפי שניתן לראות ב "דפים בנושא". הקירבה שהייתה לרנ"ז למקורות בתוך העדה מביאים למסקנה כי גם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה) | Alibag, הודו (כפר בו היו מרוכזים רבים מ "בני ישראל") | רחוב אלחריזי 17, ירושלים (בית הנשיא בתקופת יצחק בן צבי וזלמן שז"ר (עד שנת 1971) - בית ולירו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות