לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קרע בין "נטורי קרתא" הרקע: הפניה ל "מלך" חוסיין


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 04/11/1963 (יום שני)
הצעותיו של ר' ישעיה שינברג, בדבר פניית "נטורי קרתא" למלך חוסיין - אינן עומדות כלל על הפרק נמסר בשמו של מנהיג "נטורי קרתא" ר' עמרם בלוי.

הפער הקיים בקרב מנהיגי הכת בדבר שיטת המאבק לביטול הנסיעות בשבת ברחוב שבטי ישראל - קיבל אמש ביטוי נוסף, כאשר נמסר בשם ר' עמרם בלוי כי אין בדעת "נטורי קרתא" לפנות למלך חוסיין. כידוע פורסמו ידיעות בשם "שר החוץ" של נטורי קרתא, ר' ישעיה שינברג, כאילו עומדת הכת לפנות ל "מלך הירדני" שימנע מעבר צליינים מ "ירדן" לישראל ביום השבת.

"נטורי קרתא" מתכוונים להמשיך את מאבקם ע"י חיזוק ההפגנות בשבת בבוקר. בגלל הגשם שירד בשבת האחרונה לא בוצעה התכנית, אולם החל מן השבת הבאה יצאו בקבוצות גדולות למחות נגד חילול השבת גם בבוקר.

מזכיר העדה החרדית, ר' יוסף שיינברגר, חזר והזכיר את הצעתו של עמרם בלוי בדבר הסעת התיירים על ידי נהגים לא יהודים, ואמר שזו תכנית זולה ומתקבלת על הדעת, שלא כמו התכניות היקרות הנידונות בממשלה. ר' יוסף ציין כי מדי שבת נוסעים פועלי נקיון לא יהודיים בתוככי בתי אונגרין ומוריקים את האשפה באין מפריע.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לסקר את פעילות נטורי קרתא, ובפרט את הפלג המיוצג על ידי עמרם בלוי, סביר מאוד שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | עמאן, ירדן (Raghadan Palace - ארמונו ומקום קבורתו של חוסיין מלך ירדן) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות