לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סיכוי קלוש לקיום הבחירות לרבנות הראשית במועד שנקבע


מאת: סופרי "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 16/01/1964 (יום חמישי)
סיכויי קיום בחירות לרבנות הראשית במועד שנקבע ע"י הכנסת הם קלושים ביותר וכמעט שאינם קיימים עוד - אמרו אתמול חוגים מקורבים לענייני הרבנות.

המאבק על רשימת הרבנים הוא רק אחד השלבים במהלך הכנת הבחירות והדרך עודנה רצופה שורה של בעיות דומות. ח"כ י. ישעיהו (מפא"י) השיג על הרכב רשימת הרבנים שפורסמה ב "רשומות". מתוך רשימה זו ניתן לועדת הבחירות להרכיב את הגוף הבוחר. טענת מר ישעיהו היא שהרשימה בת 220 רבנים היא מגמתית וכוללת רק את הרבנים שאפשר לסמוך עליהם שיצביעו בעד הרב י. נסים ומועמד אשכנזי הרצוי לו.

עד כה נמנע יו"ר הועד ד"ר מ. זילברג מלהגיב על האשמותיו של מר ישעיהו. ד"ר זילברג עצמו ממשיך בינתיים במילוי תפקידו, אף כי אמר למקורביו שההסתבכות אינה לרוחו ואינה הולמת את תפקידו כשופט עליון.

כל הטענות נגד הרב הראשי לישראל והפירסומים המכוונים בעתונות על "מסע פרלמנטרי" נגד הרב נסים - באו לחבל במהלך התקין של הבחירות לרבנות הראשית - זאת מסרו אמש חוגים המקורבים לרב הראשי בתשובה לשאלת סופרנו.

בינתיים מסר הרב דב כץ, מנהל בתי הדין הרבניים והמנהל בפועל של ענייני הרבנות הראשית, כי מועצת הרבנות ערכה את רשימת הרבנים שהוגשה לוועדת הבחירות בהתאם לתקנות הבחירות שהותקנו על ידי שר הדתות באישור ועדת הפנים של הכנסת.

החוגים המקורבים לרב הראשי התייחסו בתמיהה לשאילתה שהגיש ח"כ מ. כהן ממפא"י לשר הדתות בעניין תוקף כהונתו של הרב הראשי. אותם חוגים הביעו פליאתם על מר כהן שלא יודע את "חוק הדיינים" שנתקבל בכנסת ושקבע כי כהונתו של הרב הראשי תימשך ברציפות עד למועד עריכתן של הבחירות לרבנות הראשית.

דפים בנושא:


הערות: הכתבה נכתבה על ידי מספר עיתונאים, ברור שנח זבולוני היה ביניהם כמי שסיקר באופן עיקבי את סאגת הבחירות לרבנות הראשית, כפי שניתן לראות מהכתבות המוזכרות ב "דפים בנושא".


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות