לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נבחרו 20 רבנים נוספים לגוף הבוחר של הרבנות הראשית


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 24/02/1964 (יום שני)
עשרים רבנים נציגי כמאה ישובי עולים, עיירות פיתוח, מושבים ותיקים וקיבוצים, נבחרו בשני כנסי-בחירות שהתקיימו אתמול אחר-הצהריים ב "היכל שלמה" בירושלים כחברי "הגוף הבוחר" למועצת הרבנות הראשית.

היו אלה הנבחרים הראשונים שיצטרפו אל 18 הרבנים נציגי הערים הגדולות, ו-10 נציגי הרשויות המקומית שיהיו חברי "הגוף הבוחר" באורח אוטומטי בהתאם לתקנות הבחירות לרבנות הראשית, ואל שני הרבנים הצבאיים ועשרה נציגי ועדת הבחירות ומשרד הדתות, שיהיו ב "גוף הבוחר" בתוקף מינוי.

בחירות הרבנים הנוספים, שישלימו את מנין "הגוף הבוחר" ל-125 חברים כדרישת החוק, יתקיימו במשך שבוע זה ובשבוע הבא, עת ייבחרו עוד 16 נציגי ערים ומועצות מקומיות, 9 דיינים, 15 נציגי רשויות מקומיות ו-25 נציגי המועצות הדתיות.

בכנס הבחירות הראשון הצביעו בבחירה חשאית כשבעים רבנים של עיירות הפיתוח וישובי עולים שעלו ירושלימה מכל קצוות המדינה, והם בחרו בעשרה רבנים מן עדות המזרח, ושני רבנים אשכנזיים.

בכנס השני נבחרו שמונה רבנים - מהם חמישה בני העדה האשכנזית, ושלושה - בני עדות המזרח. אלה ייצגו 14 מושבים ותיקים וקיבוצים ב "גוף הבוחר".

הרבנים הבוחרים נתקבלו בברכה על ידי השופט העליון ד"ר משה זילברג, יו"ר ועדת הבחירות למועצת הרבנות הראשית, שעמד על משמעותו הגדולה של מעמד הבחירות לרבנות, בהגדירו מבצע זה כ "מאורע היסטורי" בחיי המדינה.

סופר "חרות" בירושלים מוסיף:
בינתיים נודע כי ה"ה אלישר וסיטון מועד העדה הספרדית בירושלים פנו אמש לד"ר זילברג בתביעה שיתפטר מתפקידו. במכתבם ליו"ר ועדת הבחירות לרבנות כותבים הפונים כי בקשתם להתפטרותו באה כדי שלא ישמש מכשיר לעוול הנגרם ע"י אחרים.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני כיסה בעשרות מאמרים את הבחירות לרבנות, בנוסף כתב כתבות רבות שמקורן הוא ועד העדה הספרדית איתם היה בקשר עוד מימיו באצ"ל, ובפרט הכתבה
ראשי העדה הספרדית מאיימים בהקמת רבנות נפרדת אם לא יצרפו את נציגם לוועדת הבחירות, לאור זאת קיימת סבירות גבוהה מאוד שלפחות החלק הכתוב ע"י סופר "חרות" בירושלים נכתב על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (ועד העדה הספרדית) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות