לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התיאטרון היהודי בווארשה חגג 25 שנה להיווסדו


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 19) - 03/08/1975 (יום ראשון)
לפני כשבועיים נסתיימו בווארשה חגיגות היובל של 25 שנים לתיאטרון היהודי הממלכתי. "אסתר רחל קאמינסקה", אשר מציג את הצגותיו בלשון יידיש. בוורשה מופיע העיתון "פאלקסשטימע" (קול העם) ביידיש עם מוסף בפולנית. כן קיים שם המוסד היהודי המדעי. בבירת פולין נשארו עדיין כששת אלפים יהודים.

החגיגות התחילו בשלהי חודש יוני, בהשתתפותם של פעילי תרבות ואמנות ונציגים בכירים של ממשלת פולין. יו"ר ההתאחדות התרבותית של יהודי פולין אדווארד רייבר, פתח תערוכה על התפתחות התיאטרון של אידה קאמינסקה.

ביום הראשון לחגיגות פקדו השחקנים וכל עובדי התיאטרון את האנדרטה של גיבורי מרד גטו ורשה ואת בית העלמין ברחוב גנשה, שם עלו לקברות אסתר רחל קאמינסקה "האם של התיאטרון היידי" ושל השחקנים האחרים של התיאטרון, אשר הובאו למנוחות בבית עלמין זה. הם הניחו זרי פרחים והדליקו נרות על יד "אהל פרץ".

בחגיגות היובל הציגו מחזות פרי עטם של פרץ הירשביין, אנסקי וי. ל. פרץ. הבמאי והשחקן הראשי של התיאטרון, שמעון שורמיי, ועוד כתריסר אמנים וטכנאים, קיבלו עיטורים גבוהים מממשלת פולין בהצגת הבכורה, שפתחה את החגיגות.

רובו של הקהל הבא להצגות התיאטרון איננו מבין יידיש ועוקב אחרי העלילה באמצעות תרגום סימולטני.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על התיאטרון ע"ש קמינסקה בוורשה כאשר אחד ממקורותיו היה העיתון "פאלקס שטימע". סביר מאוד שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: pl. Grzybowski 12/16, ורשה, פולין (התיאטרון ע"ש קמינסקה) | Okopowa, ורשה, פולין (בית הקברות ברחוב גנשה אוקופובה) | Zamenhofa 12, ורשה, פולין (האנדרטה לזכר מורדי גטו ורשה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות