לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רוצה לבקש מניכסון לצרף את ישראל כמדינה ה-51 בארה"ב

מנהיג נטורי-קרתא מעונין לפגוש את הנשיא בביקורו


מאת: סופר "מעריב" בירושלים
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 3) - 11/06/1974 (יום שלישי)
מנהיג נטורי קרתא הרב עמרם בלוי תובע במפגיע כי יותן לו להיוועד עם הנשיא ניכסון כדי שיוכל להציע לו לקבל את ישראל כמדינה ה-51 של ארה"ב.

הבוקר עומד הרב הישיש להסביר את בקשת הראיון לראשי הנציגות האמריקנית בירושלים. עמרם בלוי סבור, כי האיבה הערבית למדינת ישראל היא תוצאת השלטון הציוני. אם יומר שלטון זה בשלטון אמריקני, לא תדע הארץ עוד מלחמות. מנהיגם של נטורי קרתא הידוע באיבתו למדינת ישראל רוצה לשטוח לפני הנשיא ניכסון את מצוקתה של היהדות החרדית בארץ שחשה עצמה מושפלת ונחותה. עמרם בלוי בן ה-82, נאחז הן בתנועות המחאה והן בעמדותיו של אריק שרון המתריעים, לדבריו, כי שוררת הזנחה רבה בצבא וחיילים הופקרו לגורלם.

"אומר לנשיא ניכסון כי ישראל ערבים זה לזה, אולם השלטון הציוני לא מאפשר קיום הלכה זו, מפקיר את בניו ולכן על השלטון האמריקני להחליף אותו".

הערות: נח זבולוני התייחס להתייחסות עמרם בלוי לביקורו של ריצ'רד ניקסון בישראל, מאוחר יותר בכתבה אותה סימן ככזו שכתב הוא עצמו: החרדים לא דנו בניכסון, עובדה זו והעובדה שהכתבה אינה חתומה (כתב נוסף סיקר את ענייני נטורי קרתא באותו זמן: יהושע ביצור, אך כתבותיו נשאו תמיד את שמו), מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה ע"י נח זבולוני.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 1600 Pennsylvania Ave, וושינגטון, ארצות הברית (הבית הלבן) | דרך שכם 27, ירושלים (הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים (עד שנת 2010)) | רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות