לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרופ' שלום הודה בטעותו


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 18) - 19/06/1974 (יום רביעי)
מיון מהיר:
באחרונה הפסיד ח"כ יצחק רפאל, בשל מיקוח קואליציוני כס של שר. לעומת זאת, זכה בוויכוח מדעי.

לפני 33 שנים התעורר פולמוס חריף בין פרופ' גרשום שלום, שקיבל בימים אלה את "פרס הארווי" של הטכניון, לבין הרב ראובן מרגליות בעניין "השבתאות" של ר' יהונתן אייבשיץ. . בתוך ויכוח סוער זה באה "מעורבות" מצד שלישי - בדמותו של א. השילוני, שנקט עמדה לטובת עמדתו של הרב מרגליות ז"ל ויצא בחריפות נגד דעתו של פרופ' שלום. א. השילוני - שמאחוריו עמד יצחק ורפל (הוא יצחק רפאל) - זכה אז לתגובה חריפה ביותר מצד פרופ' שלום. עתה פירסם הרב אברהם ביק {שאולי) מאמר ב "סיני", ירחון לתורה ולמדעי היהדות, בשם "נצחונה של סניגוריה", ובו הוא מגלה, על יסוד בדיקה וחקירה שערך, כי באותו ויכוח מדעי צדק ד"ר יצחק רפאל ולא פרופ' גרשום שלום. יתר על כן, פרופ' שלום עצמו - כפי שמסופר במאמרו של הרב ביק - חזר בו מהשערה שהעלה לפני 33 שנים.

הרב אברהם ביק בא להוכיח, כי "שבתאותו" של ר' יהונתן אייבשיץ היא בגדר עורבא פרח. תוך גילוי מקורות ישנים וחדשים, מהווה מאמר זה סניגוריה מובהקת על ר' יהונתן אייבשיץ. אך אולי שלא בכוונה, מגלה הרב ביק במאמרו את גדולתו של פרופ' גרשום שלום - גדולתו של תלמיד חכם, היודע להודות גם בטעויות.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הכיר וכתב את רוב האנשים המוזכרים בכתבה. את הרב אברהם ביק חניך ישיבת "מרכז הרב" שמסר לרנ"ז ידיעות מספר, את הד"ר יצחק רפאל. כתב על שבתאותו של ר' יהונתן אייבשיץ, וציטט קטעם מהירחון "סיני". כל אלה מביאים למסקנה כי כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (כתב העת "סיני" יצא על ידי מוסד הרב קוק) (מוסד הרב קוק) | Konigstrasse 10a, המבורג, גרמניה (בית הקברות בו נמצא קברו של הרב אייבשיץ) (בית הקברות היהודי באלטונה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות