לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מה שאין מודיע "המודיע"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 19) - 04/09/1975 (יום חמישי)
בטאונה של אגודת ישראל, "המודיע", החוגג השבוע מחצית יובל להופעתו כעתון יומי, נבדל משאר עתוני ישראל בתחומים רבים. נוסף על היותו העתון העברי היחיד, הרואה אור בירושלים, רואים את עצמם עורכי "המודיע" כממשיכי דרכו של "דאס אידישע טאגבלאט" הוורשאי, שנוסד בשעתו על ידי הרבי מגור.

בתוקף זה, ובתוקף מה שהוא רואה לעצמו כיעוד "לחנך" את הקוראים, נמנע עתון אגו"י מלפרסם רבים מסממני החיים המודרניים, בהיותם לגביו בבחינת "הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו". כך אין לו מדורי ספורט, מוסיקה, בידור ורדיו, אך מקדיש מקום נרחב לסיקור החיים הדתיים, עולם הישיבות ויהדות העולם.

על פי עקרון זה הוא לא פירסם מלה על ביקורה של ליז טיילור בארץ, דיווח בשעתו בשורות ספורות בלבד על פרשת הירצחה של רחל הלר. לעומת זאת, אין "המודיע" טומן ידיו בצלחת בכל הנוגע ל "מלחמות היהודים", וכאן הוא מתגלה כבטאונה הלוחם של אגו"י.

בשעתו, כאשר נוסד על ידי הרב יצחק מאיר לוין ז"ל, מנהיג אגו"י, היה מצבו של העתון בכי רע, והרב לוין נאלץ לעבור מנדיב לנדיב, כדי "לגייס" את הסכומים, שהיו דרושים לקיומו. היום יכול "המודיע" להרשות לעצמו לדחות מודעה גדולה של חברה מסחרית, המראה אשה אוכלת מרק, כשזרועותיה מכוסות ב ... שרוולים קצרים מדי. ומה עושה החברה, הרוצה למכור את מוצריה בבני-ברק? היא "מלבישה" את הגברת בשרוולים ארוכים יותר ...

הערות: לאורך השנים עקב נח זבולוני אחרי המאמרים ב "המודיע" כפי שניתן לראות במאמרים בנושא "המודיע". התוכן והסגנון גם מתאימים לכתיבתו, ולכן סביר מאוד שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יהודה המכבי 5, ירושלים (מערכת "המודיע")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות