לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סערה חדשה - בפתח "העדה החרדית"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 4) - 16/02/1966 (יום רביעי)
הגיורת רות בן-דוד, רעייתו של ר' עמרם בלוי, מנהיגם הגולה של "נטורי קרתא", עשוייה שוב לעורר את חמתם של ראשי העדה החרדית בירושלים, והפעם בגלל ספרה האוטוביוגראפי שיופיע בקרוב.

הוצאת ספרים אנגלית ידועה בלונדון רכשה את הקופירייט על ספרה של רות בן-דוד-בלוי, בו היא מגוללת את כל פרשת יוסל'ה, וכן את הפרשיות הפרטיות שלה. הספר - אשר, כפי שסבורים, יהיה "בסט-סלר" אף בין החוגים הדתיים הקיצוניים ביותר בארץ - יופיע באנגלית, צרפתית, ספרדית - ואף ב ... ערבית, כנראה כדי לספק את סקרנותם של ארצות ערב ...

בחוגי העדה החרדית, ובפרט בלשכת הרבנות שלה, שם הובעה התנגדות לנשואי מנהיגם, ר' עמרם, עם הגיורת, יש התרגשות וחרדה לקראת יום הופעת הספר, העלול גם לחדש את הוויכוח על נשואיו של ר' עמרם ועל הגלייתו של המנהיג מירושלים, בה מורגש העדרו בעיקר בשבתות ובמאורעות ימים אחרים שר' עמרם לא היה עובר עליהם לסדר היום ...

באחרונה פעלו רודפי-שלום משני הצדדים לאחות הקרע ונדמה היה כי יצליחו בשליחותם - באופן שהמנהיג-הגולה יוכל לעלות שוב ירושלימה, עיר-מולדתו.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני היה מקורב לחוגי "נטורי קרתא" ובפרט לזה של הרב עמרם בלוי. סיקר באופן שוטף את נישואיו לרות בן דוד, ואת הגלייתו מעדת "נטורי קרתא". עובדות אלה וסגנונה של הכתבה מביאים להנחה שהיא נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב בלוי 5, בני-ברק (בית הופמן - הבית בו גר הרב עמרם בלוי לאחר עזיבתו את בית משפחת בנדיקט) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות