לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התעניינות בעולם בספר אוטוביואגרפי של הגיורת

בעלה עמרם בלוי בודק תחילה את תוכן הספר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 19) - 10/03/1966 (יום חמישי)
מו"לים מאנגליה, צרפת, הולנד קנדה וארה"ב פנו לאחרונה בהצעות אל הגב' רות בן-דוד - בלוי, אשתו של ר' עמרם בלוי, מנהיג "נטורי קרתא", להוציא לאור את ספרה האוטוביאוגרפי "דרכי לעם ישראל", שנכתב בצרפתית ותורגם לאנגלית.

ההצעות עוכבו בינתיים לפי בקשתו של ר' עמרם, המבקש לראות תחילה את הספר כתוב בשפת הקודש כדי להיווכח אם אין בו דברים העלולים לפגוע בו או בחבריו. לשם כך עוסקים כמה מידידיו הבקיאים בשפה האנגלית והצרפתית בתרגום הספר לעברית ותוך כמה שבועות יסיימו את עבודתם.

הגיורת כתבה את ספרה עוד בשנת 1963 והמלאכה נמשכה שנה תמימה. המהדורה הצרפתית מכילה 400 עמוד ומתוארים בספר ימי-ילדותה, תקופת מלחמת העולם השניה ופעילותה במחתרת הצרפתית, דרכה וזיקתה אל היהדות וכן פרשת יוסל'ה שוחמכר.

לאחרונה השתפרו היחסים בין ר' עמרם בלוי לבין שאר מנהיגי "נטורי קרתא" אשר התנגדו לנשואיו עם הגיורת.
ר' עמרם בלוי ממשיך להתגורר בינתיים בבני-ברק אולם הוא עולה מדי פעם בפעם לירושלים. היום אחה"צ הוא עומד לעלות לירושלים כדי להשתתף בנשואי נכדו, יצחק שלמה רוטמן.

בינתיים נודע, כי אוריאל בן-דוד, בנה של הגיורת, ביקר לאחרונה באירופה ובקופנהגן התארס עם נערה יהודיה ממשפחה חרדית, בשם גיטה פוקס. טקס הכלולות ייערך כנראה בעוד חודשים מספר בישראל.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני היה מקורב לחוגי "נטורי קרתא" ובפרט לזה של הרב עמרם בלוי. סיקר באופן שוטף את נישואיו לרות בן דוד, ואת הגלייתו מעדת "נטורי קרתא". עובדות אלה וסגנונה של הכתבה מביאים להנחה שהיא נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב בלוי 5, בני-ברק (בית הופמן - הבית בו גר הרב עמרם בלוי לאחר עזיבתו את בית משפחת בנדיקט)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות