לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שתיקה בסלע


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 12/05/1966 (יום חמישי)
נאמר על בשר ודם: "אדם שכועס אפילו שכינה אינו חשובה כנגדו". קל וחומר כעסו של "הצופה". בטאון המפד"ל נשך ארוכות שפתיו ולא הגיב על ההתקפות הרבות והרצופות של בטאון "סיעת למפנה" - "עמודים", אשר תבע בירור "עניין תל-גיבורים" [ * ] . עתה באה לו ההזדמנות לתבוע את חובו.

אנשי "למפנה" אשר טענו ב "עמודים", כי הקיבוץ הדתי כציבור וכל אחד מחבריו יהיה נקי אפילו מאבק חשד שוחד - קרא במזג מלחמתי להילחם בתופעות שחיתות. "והנה - מזכיר "הצופה" - עלתה על הפרק פרשת ההלוואה של "דן" למפלגת אחדות העבודה, שעיקרה הקיבוץ המאוחד; פרשה של חשד במתן שוחד למשרד ממשלתי שבידי מפלגה זו" - ושקט ב "עמודים". היכן מכתבי החברים? - שואל העיתון. היכן התביעה ליושר ולמצפון נקי? מה ההתעטפות בגלימת השתיקה? מאימתי היה "עמודים" לבטאון מיסדר השתקנים?

סיפרו לנו, שאנשי "למפנה" כה רגזו על ההערה הארוכה בעיתונם היומי, עד שהחליטו ... להמשיך בשתיקה.

הערות:
* פרשת תל גיבורים - בבניית בית חולים בתל גיבורים בחולון (כיום בית החולים וולפסון) טענו האדריכלים כי נתבקשו לשלם שוחד לסמנכ"ל משרד הבריאות כדי לזכות במכרז. בראש משרד הבריאות עמדו אז חיים משה שפירא וסגנו יצחק רפאל, שניהם מהמפד"ל. הסמנכ"ל (יהודה שפיגל) שמר על זכות השתיקה, ואחת ההערכות הייתה שעשה זאת כדי לא להרשיע את ראשי המפד"ל.

נח זבולוני הירבה לצטט כתבות מ "עמודים" כפי שניתן לראות בקישור הזה. קיימת סבירות גבוהה שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דובנוב 7, תל אביב (בית הקיבוץ הדתי, מערכת עמודים) | רחוב הרצל 16, תל אביב (מערכת עיתון "הצופה" בשנות ה-50 וה- 60) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות