לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אילו קם מקברו ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 27/06/1966 (יום שני)
ועוד קוריוז: בימים ההם נאבקה היהדות החרדית לשחיטה נפרדת בירושלים, ורבה הראשי של "אגודת ישראל" דרש, כי בעת השחיטה יהיו נוכחים בבית המטבחיים שני שוחטים בנוסף על השוחט, העוסק במלאכה בפועל. הנציב העליון התנגד לכך.
מה עשה דיהאן? בפגישה, שהשתתפו בה הנציב העליון דאז, הרב חיים זוננפלד והוא עצמו, שאל את הרב: יגיד לי כבוד הרב, בכמה מטרים מותר לשוער להתרחק מן השער במשחק הכדורגל ? מובן שהרב זוננפלד לא ידע להשיב על שאלה זו, ואז היפנה דיהאן את השאלה לנציב העליון. מיניה-וביה אמר הנציג את התשובה הנכונה. אז קם דיהאן ואמר: הרב זוננפלד אינו חייב לדעת בכמה מטרים מותר לשוער להתרחק מן השער, אבל עליו לדעת, כמה שוחטים צריכים להיות בבית המטבחיים, ואילו עליך, כבוד הנציב, אין חובה לדעת זאת ...

מרצה אחר במעמד זה היה הרב אברהם יעקב אפשטיין מן הדור הצעיר של נטורי קרתא וחתנו של האיש "מספר שניים" ב "נטורי קרתא", הרב אהרן קצנלבויגן. הוא יצא במלים חריפות נגד מה שמכנים "אגודת ישראל" : "לו קם די-האן מקברו היה זועק לעומת אגודת ישראל, אתם הרוצחים שלי; האידיאלים שהקרבתי את חיי למענם, אתם נוטשים אותם". בעיקר עמד על הוראתו של המזכיר הכללי של משרד הבריאות בעניין ניתוח מתים וקבע כי זו האכזריות הגדולה ביותר, שנעשתה עד כה בידי הציונים.

דפים בנושא:


הערות: כתבה זו מופיעה אחרי הכתבה דיהאן, המופתי והצאר ואף מתייחסת אליה ועוסקת באותו כנס התייחדות. הסיבות שהביאו למסקנה כי הכתבה הנ"ל נכתבה על ידי נח זבולוני תקפים גם בכתבה זו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בעל התניא 11, מאה שערים, ירושלים (המקום בו נערך כנס ההתייחדות) (ישיבת תורה ויראה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות