לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סמיכות על-תנאי


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 14/07/1966 (יום חמישי)
מהפכה שלמה עלולה לחול בנוסח כתיבת "סמיכות הרבנות" הניתנות מטעם הישיבות בארצות-הברית. להבא לא תינתן הסמיכה לצמיתות, כי-אם "על תנאי", כדי שאפשר יהיה לבטלה בכל עת, או שתוקפה יתבטל מאליו.

בשינוי זה דנים עתה בחוגי הרבנים האורתודוכסיים באמריקה, וזאת לרגל כמה מקרי ביש שאירעו באחרונה ב "עולם הרבנות" בארצות-הברית: רבנים עזבו את דוכן הרבנות ואת צאן מרעיתם ועברו לשמש כ ... בדרנים במועדוני לילה של ניו-יורק על-מנת לבדח ולשעשע את קהל מבקריהם.

בירחון הרבני "הפרדס", בטאונה של אגודת הרבנים האורתודוכסיים באמריקה, תובע העורך הרב ש. עלברג, לשנות את נוסח הסמיכות, כאמור לעיל, והוא מביא שתי פרשות שבגללן הוא דורש להנהיג שינוי זה.

האחת: רב אורתודוכסי נטש את הרבנות ועבר לבימת הבידור באחד ממועדוני הלילה של ניו-יורק, שם הוא משמש כליצן ... פרשה זו שזכתה להבלטה בעתונות האנגלית, היכתה גלים ברחבי ארצות הברית, וגרמה לחילול כבוד הרבנות ...

פרשה אחרת היא פיקנטית יותר: רב אורתודוכסי פירסם מאמר "מדעי", שבו הוא דורש "גישה חדשה" להלכה, ודווקא במקום הרגיש ביותר, דהיינו בענייני ה "סקס". במאמר, שפורסם בעתון דתי, נאמר בין היתר: "והלא יותר מדי גררו וסייגו בשדה זה כדי איסור נגיעה בעלמא". מאמר זה של הרב הדורש "רביזיה" בנקודה עדינה זו, עורר סערה רבה בחוגים שונים, ואף היו שדרשו את פיטוריו וזאת, לא רק מכס הרבנות, כי אם גם ממשרתו כמורה להיסטוריה ...

לאור שתי הפרשות, דורש הרב ש. עלברג, כי הישיבות האורתודוכסיות יבטלו מיד את הסמיכות שניתנה לרבנים אלה, וכי יכניסו להבא, לשם הרתעה, שינוי רדיקאלי בנוסח הסמיכה: היא תינתן אך ורק על תנאי, ותוקפה יפוג מאליו. אם יקדיח הרב, חס וחלילה, את תבשילו ויחלל שם שמים ושם הרבנות.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לצטט מבטאון אגודת הרבנים האורתודוכסיים "הפרדס", נושא הכתבה והסגנון, שלא לדבר על הכתבה הרב קפץ מבמת בית הכנסת ישר לבמת בידור של מועדון לילה ... המדברת על המקרה המוזכר בסעיף השני של הכתבה הזו. כל אלה מביאים למסקנה שגם כתבה זו נכתבה על ידי רנ"ז.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות