לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יין-נסך וכשרות


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 18/07/1966 (יום שני)
היקב של מנזר בית ג'מאל גורם "כאב ראש" למחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, שנאלצה לפרסם אזהרה חמורה, כי יינם הוא יין נסך ...

בית-הספר החקלאי הנוצרי-מיסיונרי בית ג'מאל, החונה בסביבת בית שמש, מייצר ומפיץ תוצרתו לכל המעוניינים. על העטיפה של בקבוקי היין כתוב בעברית: "בית ג'מאל, יין מארץ הקודש, יין שולחני, בית ג'מאל".

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית יצאה באזהרה חמורה, הן בארץ והן בחוץ-לארץ, שעל הציבור להיזהר ביותר מיינות אלה, באשר הם יין נסך. באותו צרור ידיעות גם נאמר, כי היינות והקוניאקים המובאים ארצה, בדרכים שונות מצרפת, איטליה, קפריסין וארצות אחרות - הם יין נסך ויש למנוע ולהימנע מלהיכשל בזה.

באותו תדריך של הרבנות הראשית מופיעה גם "ידיעה משמחת", והיא: מסעדת המדרשה בשדה-בוקר - כשרה ונתונה תחת השגחתה של הרבנות בירוחם. לעומת זה הוסר הפיקוח של הרבנות הראשית מן המזנון של משרד ראש הממשלה בירושלים.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי הרבנות הראשית, הכתבות הרבות שכתב בנושא הכשרות, וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפלן 3, ירושלים (הקריה בנין ג - משרד ראש הממשלה (משנת 1962)) | מדרשת בן גוריון | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | מנזר בית ג’מאל בית ג’מאל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות