לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"ואתיקאן" בירושלים


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 11) - 11/08/1966 (יום חמישי)
ברית הקהילות האורתודוכסיות בארצות-הברית אמרה לכנס כינוס עולמי של הקהילות הדתיות, אך "הפרדס" בטאון "אגודת הרבנים" בארצות-הברית, יצא בקריאה נגד עריכת הכינוס, באשר לדעתו עלול הדבר להמיט פורענות על היהדות החרדית בעולם כולו.

מפני מה חוששת "אגודת הרבנים" ? היא חוששת, שמא יכריז הכינוס על הרבנות הראשית לישראל כעל סנהדרין - והרי מוסד מעין זה לא רק שלא יחזק את היהדות המסורתית, אלא אף יקצץ בהלכה וינסה להתאימה לרוח הזמן.

קם הרב עלבערג, מראשי "אגודת הרבנים", הזכיר לרב י. ד. סולובייצ'יק, מראשי ה "ברית" , שהוא עצמו מתח ביקורת חריפה על הרעיון של "היכל שלמה", ותבע ממנו לפרוע את השטר.

לדברי הרב עלבערג, הצהיר גם הרב אונטרמן, בעת שהותו בארצות-הברית שאינו יודע דבר על תכנית הכינוס העולמי. אומר הרב עלבערג: "הנה אשר יגורנו - בא. הגיעה השעה, שדברי העיון הנעלים יתבטאו במעשים נעלים, ואל תתנו להקים בירושלים "ואתיקן" חדש, העובר בשם רבנות עולמית".

הערות: נח זבולוני הירבה לצטט מבטאון אגודת הרבנים האורתודוכסיים "הפרדס", נושא הכתבה והסגנון מביאים למסקנה שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 34 Philbrick Road, Brookline MA, ארצות הברית (ישיבת רמב"ם - ישיבתו של הרב יוסף דב הלוי סולובייצ’יק) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות